صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۵۶۰۹۸

وزیر بهداشت: برنامه دولت ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به هزینه‌های بالای درمان سرطان تلاش بر این است خدمات رایگان به بیماران سرطانی ارائه شود.

بهرام عین‌اللهی روز سه شنبه در مرکز آنکولوژی بیمارستان گلستان اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: فرد مبتلا به سرطان برای پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل شده و از کارافتاده می‌شود به همین منظور جزو بیماری‌های خاص درنظر گرفته شده است.

وی افزود: بنابراین ارائه خدمات رایگان مربوط به درمان سرطان برای بیماران در دستور کار قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ورود دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ به چرخه درمان در دولت سیزدهم ادامه داد: سه دستگاه پیشرفته شامل سی تی سیمولاتور، شتاب دهنده قوی و پت اسکن به بیمارستان گلستان اهواز اضافه شد.

با استفاده از دستگاه سی تی سیمولاتور، می‌توان بیماران را در وضعیت درمانی خاص شبیه سازی کرد و امکان درمان بیماران سرطانی با حداقل جابجایی توسط دستگاه رادیوتراپی فراهم می‌شود.

پت اسکن نوعی مطالعه تصویربرداری است که می تواند به پزشکان نشان دهد چه اتفاقی در بدن در حال رخداد است و چگونه کار می کند.

وی تصریح کرد: با این دستگاه‌ها غده سرطانی مشخص و توسط شتاب دهنده از بین می‌رود.

عین اللهی تاکید کرد: تلاش بر این است هیچ بیمار سرطانی برای درمان از استان خارج نشود و دستگاه‌های پیشرفته دیگری وارد خوزستان شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه جندی شاپور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور یاد کرد و گفت: این بیمارستان هشت متخصص استاد آنکولوژی در سطح عالی تخصصی دارد و در صورت تامین دستگاهها، نیاز مردم برطرف خواهد شد.

عین‌اللهی در خصوص طرح گسترش بیمارستان گلستان توضیح داد: با وجود اینکه قرار بود طرح جدیدی آغاز نشود، طرح توسعه بیمارستان گلستان در سفر اول رییس جمهور به خوزستان آغاز شد.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مراجعان این بیمارستان و مشکلات ایجاد شده، عملیات اجرایی طرح توسعه آن از چند ماه پیش با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد: با الحاق بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تختی که قرار است به مجموعه بهداشت و درمان اهواز اضافه شود بتوانیم بخشی از نیازها را مرتفع کنیم.

وی گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده قرار است هر استان یک کلان بیمارستان یک‌هزار تختخوابی داشته باشد.

وزیر بهداشت افزود: برای استفاده از دستگاه پت اسکن در بیمارستان گلستان اهواز امکانات و فضای مورد نیاز باید تامین شود

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات