صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۷۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 8 مهر

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: غرب تلاش دارد تصویر یک «شیطان» از ایران بسازد؛ در حالی که این اصلاً با واقعیت همخوانی ندارد. این بسیار عجیب است؛ زیرا چند سال پیش از این، ما با ایران به توافق هسته‌ای (برجام) رسیدیم که نه تنها مسیری را برای ما فراهم کرد تا از موضوع هسته‌ای این کشور عبور کنیم، بلکه مسیری را نشان داد که چطور می‌توانیم بر دیگر مسائل غلبه کنیم. گفتنی است، لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در نیویورک اعلام کرد هیچ سندی درباره حمایت ایران از تروریسم وجود ندارد.
حسن‌یونس سینکی، معاون وزیر صنعت درباره افزایش قیمت نان در کشور گفت: در سال ۹۷ با دستور رئیس‌جمهور هیچ دستگاهی اجازه تصمیم‌گیری درباره افزایش ملی قیمت نان را ندارد؛ اما رئیس‌جمهور اجازه داده در مراکز استان‌ها با بررسی در ستاد تنظیم بازار و با تأیید شورای تأمین استان‌ها، افزایش قیمت حداکثر تا سقف ۱۰ درصد صورت گیرد؛ به این معنا که شوراهای تأمین استان‌ها و ستادهای تنظیم بازار اجازه خواهند داشت تا سقف تعیین شده، مجوز افزایش قیمت نان را صادر کنند.
محمدجواد ظریف در مصاحبه‌ای با وبگاه «هیل» گفت: «(نتانیاهو) در تلاش برای طرح موضوعی انحرافی است.» وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره صحت برنامه‌های هسته‌ای ایران گفت: «اتهام‌های قبلی نتانیاهو از سوی سازمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی و رد شده‌اند، اتهام‌های تازه نتانیاهو نیز بی‌اساس و مزخرف است. او همواره اشتباه می‌کند.»
وزیر خارجه اتریش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: بحث احترام به توافق هسته‌ای با ایران، بحث احترام به توافقات بین‌المللی و در نهایت بحث امنیت بین‌الملل است. وی افزود: اگر کشوری که از ابتدا به برجام متعهد بوده و بدون اینکه هیچ یک از طرف‌های معاهده گامی در راستای نقض برداشته باشند، از توافق خارج شود، اعتماد دوجانبه خدشه‌دار می‌شود.
«آلیس ولز» قائم‌مقام معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، در گفت‌وگو با شبکه خبری هندی «ان‌دی‌تی‌وی» گفت: «درباره موضوع چابهار، در حال بررسی روند اعمال تحریم‌ها هستیم.» ولز افزود: «روند (بازنگری) در حال انجام است و ما نگرانی و علاقه هند را در زمینه افزایش صادرات به افغانستان و افزایش صادرات افغانستان به هند بسیار جدی می‌گیریم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات