صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۰۶

اخبار کوتاه شنبه 21 مهر

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» با اشاره به اختلافات دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با کشورهای اروپایی، نوشته است آمریکا بدون متحدانش نمی‌تواند ایران را به چالش بکشد. بلومبرگ با اشاره به تلاش‌های دولت ترامپ برای قطع ارتباط ایران با سامانه موسوم به «سوئیفت»، آن را «ایده‌ای بد» توصیف کرده و ادامه داده است دخالت در کار سوئیفت، شکاف در حال گسترش میان آمریکا و اتحادیه اروپا را گسترده‌تر خواهد کرد و هدف وسیع‌تر ما برای تغییر رفتار ایران را محقق نمی‌کند.
علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب احتمال معرفی «فرهاد دژپسند» برای تصدّی وزارت اقتصاد از سوی روحانی را به علت جلب رضایت اصولگرایان دانسته و گفته است: «آقای دژپسند چه ارتباط و سابقه‌ای در وزارت اقتصاد و امور دارایی دارد؟ ایشان تمام دوره مسئولیت خود را در سازمان برنامه و بودجه بوده است. این انتخاب شاید بخشی از مجلسیان و یا رئیس مجلس را راضی کند یا برخی از اصولگرایان را! بنابراین ممکن است به خاطر چنین ارتباطاتی ایشان برای وزارت اقتصاد انتخاب شده باشند.»
خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه نوشت: آمارهای رهیابی نفتکش‌ها و اطلاعات منابع کشتیرانی و صنعتی نشان داد، هند در ماه سپتامبر روزانه 528 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده است که حدود یک درصد بیشتر از میزان واردات ماه آگوست است. گفتنی است، دهلی نو در ماه آگوست روزانه 523 هزار بشکه نفت از ایران خریده بود. رقم واردات ماه سپتامبر به نسبت مدت مشابه پارسال 27 درصد بیشتر است.
یک منبع مطلع گفت: علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت ارتباط دولت با طیف‌های مختلف اجتماعی و سیاسی با عنوان «فضای گفت‌وگوی اجتماعی» را از طرف رئیس‌جمهور بر عهده گرفته است. گفتنی است، طبق این گزارش، دیدار صورت گرفته روحانی با فعالان اصلاح‌طلب و احتمالاً دیدار با فعالان اصولگرا از وظایف علی ربیعی بوده است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت، آمریکایی‌ها می‌خواهند با بالا نگه داشتن سطح تنش در سوریه، هاله‌ای از ابهام درباره آینده در غرب آسیا ایجاد کنند. آن‌طور که خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش داده، لاوروف گفته است آمریکا با استفاده از سلاح شبه‌نظامیان طرفدار خود در سوریه، می‌خواهد یک شبه دولت در شرق فرات ایجاد کند.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتشار برخی خبرها درباره تغییرات در این شورا، گفت: هیچ بحثی درباره تغییرات در شورای نگهبان به ویژه درباره تغییر دبیر شورا، یعنی آیت‌الله جنتی مطرح نیست و خبرهای این‌چنینی غلط است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات