صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۳۴

اخبار کوتاه دوشنبه 23 مهر

نیکلاس کریستوف، خبرنگار و تحلیلگر آمریکایی روزنامه «نیویورک‌تایمز» در یادداشتی درباره ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی نوشت: ضروری است آمریکا برای خانواده سلطنتی سعودی روشن کند که باید یک ولی‌عهد جدید پیدا کنند. شاهزاده دیوانه‌ای که یک خبرنگار را می‌کشد، نخست‌وزیر کشوری را می‌رباید و میلیون‌‎ها کودک را به قحطی و گرسنگی می‌کشاند، هرگز نباید در ضیافت‌های شام دولتی حاضر شود، بلکه باید زندانی شود.
سیدکاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر دولت برای جلوگیری از قاچاق سوخت که به دلیل اختلاف بسیار زیاد قیمت بنزین در کشور ما با کشور‌های همسایه صورت می‌گیرد، به دنبال سهمیه‌بندی بنزین است. وی خاطرنشان کرد: ما در عین حال که می‌خواهیم دولت برای جلوگیری از قاچاق سوخت برنامه عملی داشته باشد، نمی‌خواهیم به افزایش قیمت بنزین دست بزند.
نشریه «فارین‌پالیسی» در مطلبی ضد ایرانی به قلم «مایکل سینگ» با اعتراف به اینکه  در حال حاضر آمریکا در موضوع ایران منزوی ‌شده، نوشت: اگر ترامپ خواهان رسیدن به یک توافق جدید با ایران بر سر مسئله هسته‌ای است، باید اروپا را سوار واگن خود کرده، فراتر از تحریم‌ها اقدام کرده و دو حزب سیاسی در آمریکا را با خود همراه کند؛ وگرنه شکست سختی در انتظار او خواهد بود.
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «از زمان انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا، ما همواره تلاش کرده‌ایم که توافق هسته‌ای ایران حفظ شود. همه تلاش ما بر این بوده است که ایرانی‌ها از این توافق خارج نشوند؛ چرا که اگر آنها این توافق را ترک کنند، در عمل چیزی دست ما را نمی‌گیرد و نمی‌توانیم بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت داشته باشیم.»
سازمان اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان، هشت دستگاه تریلی حامل 197 تن رب گوجه قاچاق را در محدوده مرز میلک سیستان شناسایی و توقیف کرد. با توجه به اینکه خروج کالاهای اساسی و ضروری مردم بدون مجوز قاچاق بوده و غیر قانونی است، قرار بود این 197 تن رب گوجه‌فرنگی از منطقه مرزی میلک و در پوشش مواد لبنی به کشور افغانستان قاچاق شود.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در سندی محرمانه مدعی شده است تهران و مسکو به توافقی رسیده‌اند که تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران را دور می‌زند. به ادعای این سند، نفت ایران ابتدا به روسیه صادر و از آنجا به دیگر کشورها فروخته می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات