صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۴۷

اخبار کوتاه یک‌‌شنبه 6 آبان

بررسی عملکرد سامانه نیما نشان می‌دهد، از نیمه مرداد ماه و همزمان با اجرای سیاست تعمیق بازار ثانویه، حدود 4/4 میلیارد یورو انواع ارز حاصل از صادرات به این بازار تزریق شده است. همچنین در این مدت حدود 3/8 میلیارد یورو انواع ارز از سوی واردکنندگان از صرافان خریداری شده است؛ به این ترتیب هنوز حدود 600 میلیون یورو ارز در بازار مذکور بدون مشتری مانده است. بر اساس این، در روز دوم آبان ماه حدود 115 میلیون یورو ارز به واردکنندگان با میانگین قیمتی 9900 تومان فروخته است.
منابع یمنی از ساخت موشک بالستیک جدید کوتاه‌برد هوشمند به نام «بدر پی۱» رونمایی کردند. بر اساس گزارش المسیره، ‌این موشک پس از چندین آزمایش موفقیت‌آمیز که آخرین مورد آن حمله به پایگاه متجاوزان سعودی در ساحل غربی بود، رونمایی شده است. یگان موشکی تأکید کرده است، یمن در سال 2018 توانمندی‌های موشکی دقیقی در اختیار دارد و به زودی سامانه‌های دیگری رونمایی خواهد شد.
آمارهای جدید اعلام شده از سوی مسئولان و مراجع رسمی در زمینه میزان قاچاق بنزین نگران‌کننده است. 10 روز پیش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با انتشار کلیپی کوتاه آمار قاچاق سوخت را بین 20 تا 40 میلیون لیتر اعلام کرد. همچنین پنج روز پیش مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اعلام کرد: «روزانه بین 10 تا 35 میلیون لیتر بنزین به راحتی قاچاق می‌شود.»
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش کشور طی مهر ماه گفت: در مهر ماه (اولین ماه سال زراعی 98‌ـ97) کل کشور 10/4 میلی‌متر بارش دریافت کرده است و با توجه به اینکه میانگین بارش بلندمدت کشور در ماه مهر، 6/8 میلی‌متر ثبت شده،‌ در ماه گذشته نسبت به بلندمدت 3/6 میلی‌متر افزایش بارش داشتیم.
متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر گفت: امسال مصوبه‌ای برای تغییر قیمت برق نداریم و افزایش قیمت در این زمینه صحت ندارد. وی درباره قطع برق مشترکانی که قبوض خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند، گفت: پیش از این، مشترکان ۴۸ ساعت فرصت داشتند قبض برق خود را پس از پایان موعد تعیین شده پرداخت کنند که این موعد از ۴۸ ساعت به یک هفته افزایش یافت.
گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: در حمله نیروهای داعش در شرق سوریه، دست کم 60 نفر از اعضای نیروهای دموکراتیک سوریه‌ـ ائتلاف جنگ‌جویان کُرد و عرب مورد حمایت واشنگتن‌ـ کشته شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات