صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۶۰۵۵۱

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۳/۱۶؛ هشدار نارنجی بارش‌های محلی شدید

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی ناپایداری و بارش‌های محلی شدید از بارش باران، وزش باد شدید و تگرگ طی امروز در ۱۵ استان کشور از جمله تهران خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی مناطق خراسان رضوی، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، جنوب زنجان و آذربایجان غربی، شمال کردستان و همدان، جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط روز پنجشنبه برای کردستان، همدان، مرکزی، قم، یزد، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده است.

روز جمعه و شنبه هفته آینده نیز این شرایط برای شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات مرکزی زاگرس، غرب یزد، برخی مناطق کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس و یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس روی خواهد داد.

به گزارش تسنیم، طی ۳ روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.

هشدار نارنجی ناپایداری و بارش‌های محلی شدید

زمان شروع: پیش ازظهر چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۶

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۶

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، کاهش دید، صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۶: ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز، شرق گیلان، ارتفاعات غربی مازندران.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاد‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات