صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۸۵

اخبار کوتاه شنبه 12 آبان

یک منبع نظامی در یگان تک‌تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز سعودی طی ماه اکتبر گذشته تلفات و خسارات زیادی را در جریان رویارویی با نیروهای مقاومت در جبهه‌های گوناگون یمن متحمل شده است. وی افزود: طی این مدت، دست کم ۸۷۹ مزدور وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه‌های گوناگون به دست تک‌تیراندازهای یمنی به هلاکت رسیده یا مجروح شده‌اند. همچنین ۵۳ نظامی سعودی و شش نظامی سودانی به هلاکت رسیده یا مجروح شده‌اند.
جمعی از پیش‌خریدکنندگان مسکن مهر از دادستان کل کشور درخواست کرده‌اند با توجه به عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی به دلیل اخلال در اجرای سامانه ملی املاک و اسکان، اخلال در تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، ایجاد زمینه دلالی و رانت‌خواری در زمین و مسکن، تکمیل نکردن مسکن مهر و تبدیل خانه‌های نیمه‌ساز این طرح به مخروبه، وی را محاکمه کنند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: آنچه در کنسولگری عربستان در استانبول برای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی رخ داد، وحشتناک بود و عاملانش باید مجازات شوند؛ اما آنچه برای ثبات منطقه و جهان بسیار اهمیت دارد، این‌ است که عربستان سعودی با ثبات باقی بماند و راهی برای تحقق هر دو هدف ایجاد شود. من بر این باورم مشکل بزرگ‌تر از طرف ایران است!
مولانا سمیع الحق، رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان و پدر معنوی طالبان در شهر راولپندی در منزل شخصی خود کشته شد. حامدالحق، فرزند سمیع الحق اعلام کرده است پدرش بر اثر ضربات چاقو افراد ناشناس کشته شده است. منابع محلی می‌گویند وی هنگامی که محافظان و همراهانش برای رسیدگی به برخی امور به خارج از منزل رفته بودند، هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته است.
رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: دستور قتل جمال خاشقجی از عالی‌ترین سطح در حکومت عربستان صادر شده؛ اما ملک‌سلمان از شبهه این جنایت خارج است. وی تصریح کرد: روابط دوستی با عربستان به این معنا نیست که ترکیه چشم خود را روی این جنایت می‌بندد.
احمد امیرآبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس نوشت: «روز رأی اعتماد به آقای جهانگیری گفتم فقط یک نفر ۲۰۰ میلیون یورو ارز گرفته برده و آزاد فروخته است؛ بهتر نبود همین داخل ایران به هر زائر اربعین ۱۰۰ دلار می‌دادید، هم عزت ایرانی حفظ می‌شد، هم مردم اذیت نمی‌شدند؛ جواب داد قبول دارم ما اشتباه کردیم!»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات