صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۴۱

اخبار کوتاه شنبه 19 آبان

آمارها نشان می‌دهد، اقلام عمده صادراتی ایران طی هفت ماهه نخست سال 1397 شامل «میعانات گاز‌ی» به ارزش 2/7 میلیارد دلار، «پروپان مایع شده» به ارزش 1/2 میلیارد دلار، «سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین» به ارزش 980 میلیون دلار، «گاز طبیعی مایع شده» به ارزش 949 میلیون دلار و «متانول» به ارزش 849 میلیون دلار بوده است. همچنین در هفت ماهه نخست سال جاری مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران به ترتیب پنج کشور عراق با 5/7 میلیارد دلار، چین با 5/3 میلیارد دلار، امارات متحده عربی با 4/6 میلیارد دلار، افغانستان با 1/8 میلیارد دلار و هند با 1/3 میلیارد دلار بوده‌اند.
وبگاه «کوین ریوت» نوشت: دولت روسیه با حمایت پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور تصمیم گرفته است یک ارز دیجیتالی اختصاصی برای روسیه عرضه و معرفی کند که به طور کامل تحت نظارت و مدیریت دولت این کشور بوده و همانند دیگر ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین قابل استخراج یا ماینینگ نخواهد بود. این ارز دیجیتالی رمزنگاری شده احتمالاً کریپتو روبل نام دارد.
روزنامه «الاخبار» چاپ بیروت نوشت: تل‌آویو درباره از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به صورت رسمی اظهار خشنودی کرده و از سقوط نظام تهران در اثر این تحریم‌ها صحبت می‌کند. در مقابل، کارشناسان و تحلیلگران درباره فایده تحریم‌ها و تأثیر فعلی آن، تردید دارند و این دقیقاً با روایت رسمی اسرائیل در زمینه آثار تحریم‌ها تناقض دارد.
محمود یوسفی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور از ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن برنج در انبارها و سیلوهای زیر پوشش این شرکت خبر داد و گفت: از نظر ذخیره کالا وضعیت خوبی داریم و هیچ مشکلی برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم وجود ندارد.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: شرکت ملی نفت چین موسوم به «سینوپک» همچنان پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، از طریق تانکرهای شرکت ملی نفتکش ایران نفت می‌خرد. به گزارش رویترز، این شرکت چینی قرار است به تنهایی در شش ماه آینده روزانه 360 هزار بشکه نفت از ایران بخرد.
وزیر خارجه هندوستان در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: برای کشورش این امکان وجود ندارد تا میزان واردات نفت از ایران را به صفر برساند. وی تأکید کرد: دهلی نو هیچ برنامه‌ای برای قطع واردات نفت از ایران در آینده نزدیک ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات