صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۵۹

از سیاسی‌کاری در شورا تا افشاگری «معاریو»

1ـ افشای روابط گسترده امارات و رژیم صهیونیستی
پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه «معاریو» در گزارشی از گسترش روابط رژیم صهیونیستی و رژیم امارات در راستای منافع مشترک دو جانبه پرده برداشت. در این گزارش آمده است: «شیخ‌نشین ابوظبی تلاش می‌کند تا جدا از بقیه شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی، روابط خود را با تل‌آویو گسترش دهد. محور اصلی این همکاری دشمنی با جمهوری اسلامی ایران در کنار نگرانی از قدرت گرفتن اخوان‌المسلمین است.» در بخش دیگری از این گزارش آمده است که دو طرف، قراردادهای تسلیحاتی گوناگونی با یکدیگر امضا کرده‌اند که در قالب آنها تل‌آویو سلاح و ابزار جاسوسی مختلفی را به این شیخ‌نشین فروخته؛ اما به دلیل آنکه این قرارداد با کشوری عربی که رابطه‌ای با اسرائیل ندارد به امضا رسیده است، ترجیح داده شد محرمانه یا با نام قرارداد با کشوری ثالث انجام شود. بر اساس این اطلاعات، دونالد ترامپ نیز در تقویت این روابط سهیم بوده و به رژیم صهیونیستی اجازه داده است که فناوری نظامی متکی بر فناوری آمریکایی را به ابوظبی بفروشد.


2ـ پول دارند؛‌ اما کار نمی‌کنند!
«مهدی چمران» رئیس شورای شهر چهارم تهران با اشاره به اینکه سیاسی شدن، سمی مهلک برای همه شوراهاست، درباره عملکرد شورای شهر تهران گفت: «شورای شهر و شهرداری یک جایگاه تخصصی است؛ اما الآن حتی نامگذاری‌های معابر هم سیاسی شده است. عده‌ای سیاسی در جامعه هستند که از هنجارشکنی‌ها و این نامگذاری‌های سیاسی استقبال می‌کنند؛ اما شهرداری یک نهاد عمومی است و در رفتارهای شورای شهر باید مطالبات عموم جامعه در نظر گرفته شود.» رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: «من هیچ اقدام عملی از شورای پنجم ندیدم؛ یک متر تونل در مترو حفر نشد. در پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام، اصلاً کارگاه این مسیر را جمع کردند. یک دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل تهران اضافه نشده است؛ در حالی که درآمدهای‌شان هم محقق شده است. سال گذشته ۱۰۰ درصد محقق شده است؛ بنابراین پول دارند و نمی‌توانند بگویند پول نداریم؛ ولی معلوم نیست چرا این‌طور می‌شود!»


3ـ صادرات 8/4 میلیارد دلاری ایران در دو ماهه 1398
«محمدرضا مودودی» سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: «ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری، 8/4 میلیارد دلار صادرات داشته که در قیاس با سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.» به گفته مودودی یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار بر افزایش صادرات ایران در این مدت، رشد ۱۷ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی است که در مدت دو ماه به 1/6 میلیارد دلار رسیده است. وی با بیان اینکه سیاست سازمان توسعه تجارت به فرایند برندسازی و گسترش سهم صادرکنندگان ایرانی کمک می‌کند گفت: «ما تعداد شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند را ارزیابی کرده‌ایم و تعداد این شرکت‌ها بسیار پایین است. از حدود 8 هزار شرکت صادرکننده ایرانی، ۷۶۰۰ شرکت کمتر از ۱۰ میلیون یورو صادرات داشته‌اند که این نشان می‌دهد شرکت‌های ما در زمینه برندسازی بین‌المللی نیاز به بهبود عملکرد دارند.»


4ـ اولویت اصلی صنعت برق تمرکز بر مدیریت مصرف است
«متولی‌زاده» مدیرعامل توانیر با بیان اینکه در شرایط کنونی تمرکز بر مدیریت مصرف، اولویت اصلی صنعت برق است، خاطرنشان کرد: «پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که امسال تابستانی گرم پیش رو داریم و بر اساس بررسی‌ها با هر یک درجه افزایش دما، بیش از ۱۳۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد.» وی همچنین از همکاری ۲۲ درصد مشترکان کشاورزی با برنامه‌های پیک بار برق خبر داد و گفت: «در عین حال برنامه‌های گسترده‌ای برای کاهش پیک بار برق در تابستان از طریق استفاده از مولدهای خودتأمین، تغییر ساعات کار ادارات، همکاری با ایستگاه‌های CNG، همکاری با صداوسیما، همکاری با بسیج و... تدوین شده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات