صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۵۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 20 آبان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار تصویری از نیوزویک که در آن به نقل از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا آمده است؛ «اگر ایران می‌خواهد مردمش غذا داشته باشند،‌ باید به آمریکا گوش کند»، در توئیتی نوشت: «ما هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم که پمپئو وزیر خارجه آمریکا آشکارا و در تلاشی ناامیدانه برای اعمال توهمات آمریکا بر ایران، مردم ایران را به گرسنگی، که جنایتی علیه بشریت است، تهدید می‌کند.» وی افزود: «همچون اسلاف خود، او هم خواهد آموخت که برخلاف تلاش‌های آمریکا، ایران نه تنها به حیاتش ادامه می‌دهد؛ بلکه بدون قربانی کردن حق حاکمیتش، به پیشرفت ادامه خواهد داد.»
مجتهد، فعال رسانه‌ای سعودی، در پیام توئیتری فاش کرد: سلمان‌بن‌عبدالعزیز شاه سعودی سفر دوره‌ای داخلی خود به مناطق مختلف این کشور را به دلیل کسالت قطع کرد و به پایتخت عربستان بازگشت. وی افزود: شاه سعودی در بیمارستان تخصصی به سر می‌برد و بازگشت او به ریاض برنامه‌ریزی شده نبود؛ زیرا قرار بود که از منطقه حائل به منطقه الجوف عزیمت کند و پس آن از مناطق دیگری بازدید داشته باشد، اما محمدبن‌سلمان فرزندش تصمیم گرفت که پدرش را پس از بروز کسالت، به ریاض بازگرداند. گفتنی است، پس از آن بن‌سلمان خود سفرها را ادامه می‌دهد.
فرزانه رجایی‌سلماسی، مدیر مبارزه با پولشویی با اشاره به خروج چهار بانک و مؤسسه مالی از فهرست تحریم‌های ثانویه، گفت: چند روز پس از اعلام تغییری که در فهرست تحریم‌های آمریکا اعمال شد، گفته شد اشتباهی به وجود آمده و آمریکا بانک‌های «خاورمیانه»، «حکمت ایرانیان»، «قرض‌الحسنه مهر ایران» و مؤسسه مالی «توسعه» را از فهرست تحریم‌های ثانویه خارج کرد و تحریم‌ها از آنها برداشته شد.
راویش کومار، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد: دهلی‌نو در حال بررسی جزئیات معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران است. ما از معافیت‌های اعطا شده استقبال می‌کنیم؛ زیرا این معافیت‌ها برای تضمین امنیت انرژی هند بسیار اهمیت دارد. گفتنی است که دولت هند به تازگی سفارش خرید 9 میلیون بشکه نفت از ایران را به ثبت رسانده است.
طی دوره پنج ساله از خرداد 1392 تا خرداد 1397 بدهی بانک‌‌ها به بانک مرکزی از 53 هزار میلیارد تومان به 140 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. روند پُر شتاب استقراض بانک‌‌ها از بانک مرکزی سبب افزایش سهم بدهی بانک‌‌ها به بانک مرکزی به بیش از 50 درصد در سال‌‌های اخیر شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات