بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۲۰

مهم‌ترين چالش­ هاي داخلي و خارجي دولت جديد آمريکا + دانلود بولتن

مناسبات ايالات متحده آمريکا با جمهوري اسلامي از آنجایی که آکنده از حوادث مهم و اثرگذار بوده همواره توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است . بی شک یکی از مهم ترین برهه ­های تاثیر گذار در تاریخ آمریکا و دیگر کشورها ؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و جابجایی قدرت در کاخ سفید است. از طرفی دشمنی آمریکا با ایران اسلامی به هفته ­هاي نخستين پيروزي انقلاب اسلامي باز مي‌گردد. اين دشمني ممکن است دچار فراز و فرود شده باشد اما به گواهي تاريخ هرگز در اصل و اساس خود دستخوش کوچکترين تغييري نشده است بلکه گذشت زمان بارها اثبات کرده که دشمني کاخ سفيد با ايران اسلامي روز به روز سخت ­تر و همه ­جانبه­ تر شده است.
 
انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رييس جمهور آمريکا هر چند در وهله اول حزب جمهوري خواه آمريکا را تقويت مي­ کند اما شواهد دال بر اين است اين انتخاب جريان تندروي ضد ايراني را نيز تقويت کرده و در نتيجه بر ميزان و شدت اين دشمني افزوده است. اما تمام واقعیت این نیست . ترامپ به دلایل مختلف همچون سیاسی ، اقتصادی و حتی اجتماعی معمولا مورد نقد و هجمه دموکرات ­ها قرار م ی­گیرد اما گاهی اوقات این جریان انتقادی منحصر به حزب رقیب نمی­ شود بلکه هم حزبی ­های وی نیز با دموکرات ­ها هم نوا می­ شوند.
 
بولتن حاضر تلاش دارد مهم‌ترين چالش­ هاي داخلي و خارجي دولت جديد آمريکا را دربازه زماني هفتگي، رصد و در چارچوب موضوعي دسته­ بندي و در اختيار پژوهشگران و برنامه‌سازان اين حوزه قرار دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات