صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۷۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 30 آبان

علی افشاری از چهره‌های ضد انقلاب فراری که به ادعای خودش سابقه 20 سال مبارزه علیه جمهوری اسلامی را دارد، طی یادداشتی در «رادیو فردا» دلایل تأثیر نداشتن تحریم‌ها بر نفوذ منطقه‌ای ایران را تشریح کرده و قدرت فعلی انقلاب اسلامی را قابل قیاس با دوره اقتدار صفویه معرفی کرده است. او معتقد است تا زمانی که نیروهای همسو با جمهوری اسلامی در موازنه قوای کشورهای هدف، جایگاه قدرتمندی داشته باشند، خواسته غرب‌ـ براندازی جمهوری اسلامی‌ـ اتفاق نخواهد افتاد.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در کمیسیون اقتصادی نشست مشترکی با حضور دژپسند، وزیر اقتصاد و مدیران ارشد نظام بانکی و اعضای کمیته ضد تحریم کمیسیون برگزار شد. تشکیل اتاق مدیریت ضد تحریم در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رصد اقدامات آمریکایی‌ها در حوزه بانکی و اقدامات برای تقویت نظام بانکی در این نشست بررسی و مقرر شد اتاق مدیریت ضد تحریم تشکیل شود.
محمدرضا رضایی‌کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس اظهار داشت: هم اکنون در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستیم. وی افزود: انتخاب‌های سیاسی و ناکارآمد در دانشگاه‌ها و کاهش کیفیت علمی دانشگاه‌ها، حذف برخی دانشگاه‌ها و تجمیع دانشگاه‌های مؤثر، بی‌توجهی به توسعه دانشگاه‌ها و ضعف مدیریتی از دیگر محورهای استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.
جمشید قسوریان‌جهرمی، مدیرعامل سازمان اموال تملیکی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده ۱۱ هزار کانتینر بلاتکلیف و متروکه در گمرکات شناسایی شد که حدود چهار هزار کانتینر به صاحبان استرداد داده شد و بخشی از آن در فرایند ترخیص قرار گرفته‌اند. بخش دیگری قابل استرداد و ترخیص نبود و در اختیار سازمان قرار گرفته تا ارزش‌گذاری شود.
لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: کارگروه مشورتی، دولت، مجلس و شورای نگهبان برای تعامل و رفع ابهام‌های لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم تشکیل شده است؛ اما چون همه اعضا مکلف شده‌اند درباره جزئیات چیزی نگویند، نمی‌توانم درباره جزئیات آن صحبت کنم.
بانک مرکزی چین اعلام کرد، قرارداد سوآپ ارزی دوجانبه‌ای به ارزش 28/81 میلیارد دلار بین چین و اندونزی منعقد شده است. این قرارداد سه ساله با هدف تسهیل دادن تجارت دوجانبه، تقویت سرمایه‌گذاری‌های متقابل و حفظ ثبات بازار مالی انجام گرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات