صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۸۱

از ضرورت عزم ملی تا تنها ماندن آمریکا

1ـ اظهارات عجیب یک چهره اصلاح‌طلب!
ابراهیم اصغرزاده، از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: «در مذاکرات برجام پیروزی اخلاقی و دیپلماتیک بزرگی نصیب ایران شد.» وی با انتقاد از سیاست گرایش به اروپا به جای آمریکا اظهار داشت: «اعتمادسازی با اروپا و دیگر کشورها نمی‌تواند خلأ ناشی از تعامل اصولی با آمریکا را پر کند. حتی کشورهای دوست و نزدیک به ایران هم برای حمایت از ما نیازمند تعامل ما با آمریکا هستند.» گفتنی است، اصغرزاده و همفکران او که مدعی بودند با «فتح‌الفتوح برجام»! تحریم‌ها به تاریخ می‌پیوندد و مشکلات رکود، بیکاری، گرانی و آب خوردن مردم رفع شده و سرمایه خارجی به کشور سرازیر می‌شود و شکوفایی اقتصادی رخ می‌دهد، حالا با طلبکاری می‌گویند ما در برجام پیروزی اخلاقی به دست آوردیم و این اتفاق بزرگی است! پرسشی که در افکار عمومی شکل می‌گیرد، این است که آیا ما در رآکتور اراک بتن ریختیم تا از برجام کاپ اخلاقش نصیب ما شود؟!

2ـ اعضای شورا هر چه سریع‌تر استعفا دهند!
سیدناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم گفت: اگر امروز از روستاییان درباره عملکرد آقای آخوندی در این شش سال بپرسید، به شما می‌گویند در این مدت حتی یک فرغون آسفالت در جاده‌های روستایی ریخته نشده است. من نمی‌دانم شورای شهر تهران چرا به این راحتی در حال از بین بردن سرمایه اصلاح‌طلبی است. اگر واقعاً اعضای شورای شهر توان انتخاب یک شهردار را ندارند، بهتر است هرچه زودتر از سمت خود استعفا دهند تا بیش از این برای جریان اصلاحات هزینه‌تراشی نکنند. وی همچنین با اشاره به اینکه فهرست شورای شهر با پشتیبانی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات پیروز شد، با انتقاد از فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان افزود: وقتی آقای عارف در رأس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باشد، نمی‌توان انتظار بیشتری داشت.

3ـ آمریکا تنها مانده است
وبگاه دولتی چین در گزارشی تحت عنوان «دور جدید تحریم‌های پوچ علیه ایران» اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را بررسی کرد و نوشت: تحریم‌های جدید قبل از شروع مرده‌اند. به نوشته این وبگاه، آخرین تحولات در این زمینه نشان می‌دهد، آمریکا در تحریم ایران تنها مانده و قدرت‌های بزرگ تصمیم به ادامه تجارت با ایران دارند. برای نمونه، اتحادیه اروپا چنین تصمیمی را گرفته؛ زیرا هیچ‌گونه نقض تعهدی از سوی تهران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم نیافته است. در این راستا، اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ضرر شرکت‌ها ناشی از تحریم‌های شدید آمریکا قصد دارد یک نظام پرداخت جدید را که «سازوکار ویژه مالی» نام دارد، برای انطباق و اجتناب از تحریم مؤسسات بانکی و مالی خود از سوی آمریکا توسعه دهد که این به یقین شروع استقلال مالی اروپا از مقررات آمریکا است.

4ـ باید با وحدت و اقدام جمعی از مشکلات عبور کنیم
مسعود پزشکیان با اشاره به ضرورت یک عزم ملی برای عبور از مشکلات، گفت: ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و فرصت اینکه در مجلس بنشینیم، مقرراتی تدوین و به دولت ابلاغ کنیم و بعد هم دولت بخواهد خود را هماهنگ کند، نداریم. در کشوری که مورد تهاجم قرار می‌گیرد باید ستادی تشکیل شود که یک صدای واحد از آن بیرون بیاید. تصمیمی که در آن ستاد اخذ می‌شود، باید مدنظر قرار گیرد. همچنین قوای مجریه، مقننه و قضائیه و نیروهای گوناگون دیگر اعم از فرهنگی، سیاسی و  اجتماعی همه باید در صحنه حضور پیدا کنند. اکنون در این جنگ اقتصادی قرار داریم و تصور آمریکا و صهیونیست و دوستان منطقه‌ای‌شان براندازی است. ما  باید برای عبور از این مرحله مردم را وارد صحنه کنیم؛ چرا که این مردم هستند که اگر به صحنه بیایند، می‌توانند کنترل کنند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات