صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۴۷

اخبار کوتاه شنبه 10 آذر

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس آرژانتین با «عادل الجبیر» وزیر خارجه رژیم سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار علی‌رغم آن صورت گرفته که فشارها روی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تنبیه رژیم سعودی به دلیل ترور هولناک «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بالا گرفته و محافل سیاسی از او خواسته بودند در آرژانتین با «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار نکند.
حزب‌الله لبنان با انتشار یک پیام ویدئویی به صهیونیست‌ها هشدار داده است فکر حمله به لبنان را از سر بیرون کنند. در این فایل ویدئویی که عنوان «اگر گستاخی کنید پشیمان می‌شوید» برای آن انتخاب شده، بخش‌هایی از سخنان «سیدحسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان با زیرنویس عبری منتشر شده است. سیدحسن تأکید کرده است حزب‌الله هر گونه حمله به لبنان را پاسخ خواهد داد.
«دویچه‌وله» آلمان گزارش داد، دادگاه ایالتی «هامبورگ» پس از رسیدگی به شکایت‌های بانک‌های ایرانی مستقر در این شهر، در حکمی اولیه به سود آنها رأی داد. دویچه‌وله نوشت: این دادگاه از شرکت مخابرات آلمان خواست خطوط تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی مستقر در این کشور را بار دیگر راه‌اندازی کند. گفتنی است، شرکت تله‌کوم اواسط نوامبر تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی را قطع کرده بود.
بانک مرکزی عراق در بخشنامه‌ای به همه بانک‌های عراق، تأکید کرد: با توجه به یادداشت وزارت خارجه عراق و نیز گفته‌های رئیس اتاق بازرگانی ایران در رابطه با توقف تعامل با دلار در مبادلات تجاری با عراق، همه بانک‌های عامل موظفند از فروش دلار به مسافرانی که قصد عزیمت به ایران را دارند، امتناع کرده و در صورت درخواست ارز‌های دیگری را به آنها بفروشند.
روزنامه «راسیسکایا گازیتا» نوشت: «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، تا زمانی که تدابیر مشخصی، از جمله ازسرگیری تماس‌ها در سطح کارشناسان نظامی اتخاذ نشده باشد، روسیه به درخواست‌های ناتو درباره کاهش تنش، واکنش جدی نشان نخواهد داد.
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اظهارات و عملکرد برخی مسئولان با اشاره به اینکه برخی مسئولان خود اپوزیسیون شده‌اند، گفت: باید مدیران به سمتی بروند که راه حل ارائه دهند و فقط انتقاد نکنند.
آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۲۸ هزار تن دانه کنجد از ۱۷ کشور جهان وارد ایران شده و بابت آن ۴۲ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۱۱ دلار ارز خارج شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات