صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۵۳

از موشک‌های حزب‌الله تا هراس صهیونیست‌ها

1ـ یکی از ناکارآمدترین دولت‌های پس از کودتای ۲۸ مرداد!
روزنامه اصلاح‌طلب «قانون» در گزارشی با حمله شدید به دولت دوازدهم نوشته است: «دولت دوم حسن ‌روحاني را مي‌توان يكي از دولت‌هاي ناكارآمد پس از انقلاب ولو بعد از كودتاي 28 مرداد خواند.»(!) پیش از این ادعای عجیب، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران نیز گفته بود: «نیمی از دولت روحانی صرف برجام شد و محبوبیت روحانی به حداقل رسیده است.» غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران هم در گفت‌وگو با ماهنامه «اندیشه پویا» بالاتر از مرعشی اظهار داشته است: «روحانی اگر نمی‌تواند کاری کند، می‌تواند به‌ عنوان یک قهرمان کنار برود و بگوید ایهاالناس من می‌خواستم کاری کنم نشد، به دیوار بسته خوردم و حالا کنار می‌روم.» فائزه هاشمی نیز به «فایننشال‌تایمز» انگلیس گفته بود: «این‌طور احساس می‌شود که آقای روحانی، مسائل کشور را رها کرده است.» عارف نیز گفته است: «دولتی را روی کار آوردیم که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند منویات اصلاحات را پیاده کند؛ البته منطقی هم نیست رودرروی آن بایستیم. ما مجبوریم صورت‌مان را با سیلی سرخ کنیم.»

2ـ پیوستن به FATF مشکلات را بیشتر می‌کند
محمد دهقان، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در زمینه اینکه همکاری با FATF مراودات مالی کشور را 20 درصد ارزان خواهد کرد، در غیر این صورت زندگی مردم گران‌تر خواهد شد، گفت: «در سال 92 نرخ سکه حدود یک ‌میلیون تومان، دلار نیز حدود سه‌هزار تومان و قیمت سایر کالاها نیز حداقل یک‌چهارم امروز بود، با این حال آقای روحانی می‌گفتند وضعیت سخت است و می‌خواهیم شرایط را بهتر کنیم... آقای روحانی به ‌جای پاسخگویی، همه مشکلات و ناکارآمدی‌های دولت را که باعث کاهش چشمگیر ثروت ملی، افزایش چندبرابری نرخ ارز و طلا و دیگر مشکلات اقتصادی شده به‌صورت ناپخته به یکی از موضوعات و الزامات FATF ربط می‌دهند؛ در حالی که این اقدام صادقانه نیست. ما براساس بررسی‌های علمی و کارشناسی می‌گوییم اجرای 40 الزامFATF  تا امروز به معنای واقعی پاس گل دادن به آمریکا و در حقیقت زمینه‌سازی برای هوشمندسازی تحریم‌های این کشور بوده و به همین دلیل وضع اقتصاد کشور بدتر شده است.»

3ـ اهداف سیاست ضد ایرانی آمریکا محقق نمی‌شوند
اندیشکده «استراتفور» در پیش‌بینی خود از «روندهای سال ۲۰۱۹» نوشت: «کارزار تحریمی تحت رهبری ایالات متحده به ایران لطمه می‌زند؛ اما با وجود مشکلات اقتصادی، به فروپاشی حکومت ایران منجر نمی‌شود. ایالات متحده امیدوار است با افزایش تحریم‌ها، ایران را به بازگشت به میز مذاکره وادار کند. این اتفاق هم نخواهد افتاد؛ هر چند ایران به مناقشات سیاسی داخلی شناخته شده، اما جناح‌های سیاسی در این کشور ثبات نظام سیاسی را بر سیاست‌بازی ارجح قرار خواهند داد.» استراتفور همچنین می‌نویسد: «آمریکا به شورای همکاری خلیج‌فارس به منزله ابزاری برای مقابله با ایران امید زیادی دارد؛ اما از یک سو اختلافات داخلی این شورا را در آستانه فروپاشی قرار داده و از سوی دیگر عمان، کویت و قطر نمی‌خواهند در مقابل ایران قرار بگیرند و عربستان نیز با ماجراجویی‌های بن‌سلمان به ویژه افتضاح قتل روزنامه‌نگار منتقد و گیر افتادن در جنگ یمن عملاً کارایی خود را از دست داده است.»

4ـ هراس صهیونیست‌ها از موشک‌های حزب‌الله
به گزارش منابع خبری، صهیونیست‌ها و نظامیان ارشد سابق ایالات متحده آمریکا در جدیدترین گزارش خود اذعان کرده‌اند به شدت از قدرت شلیک موشکی حزب‌الله لبنان هراس دارند و عنوان کرده‌اند نبرد بعدی، ‌شباهت بسیار کمی با نبردهای قبلی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله دارد. امروزه قدرت شلیک حزب‌الله لبنان بیش از 95 درصد ارتش‌های متعارف جهان است. در این گزارش برآورد شده است، حزب‌الله بالای 100 هزار موشک و راکت دارد. این در حالی است که در سال 2006 این رقم حدود 10 هزار موشک و راکت برآورد شده بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات