صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۱۸

اخبار کوتاه شنبه 17 آذر

سناتورهای جمهوریخواه از جمله «لیندسی گراهام»، «مارک روبیو» و «تاد یانگ» و سناتورهای دموکرات «دیان فاینشتاین»، «اد مارکی» و «کریس کونز» یک روز پس از نشست غیر علنی با «رئیس سیا» در بیانیه‌ای درباره ترور خاشقجی مشارکت «محمد‌بن‌سلمان» ولی‌عهد رژیم سعودی در ترور این منتقد را مسجل دانسته و آن را محکوم کردند. گفتنی است، این بیانیه در تعارض آشکار با بیانیه‌های مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد که ادعا کرده‌اند هیچ شواهدی مبنی بر مشارکت محمدبن‌سلمان در ترور خاشقجی وجود ندارد.
سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در سفر به عراق، به همراه «ابو مهدی المهندس» نایب‌‌رئیس هیئت حشد الشعبی، به دیدار «مهدی‌بن‌احمد الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق رفت. سردار سلیمانی با تقدیر از مفتی اهل سنت عراق درباره مواضع ثابت وی، شمشیر نمادین امام علی(ع) را به نشانه صداقت و توجه به مسئله آزادی فلسطین به وی اهدا کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاها علیه ایران و فاجعه‌بار نامیدن توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام، گفت، نخواهد گذاشت تهران به سلاح هسته‌ای دست یابد. ادعاهای واهی و بی‌اساس ترامپ در شرایطی است که ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است و مقامات کشورمان بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید کرده‌اند.
نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفته است: رفتار پرخاشگرانه و تهاجمی ترامپ و وانمود کردن به قابل کنترل نبودنش، ترفندی برای ترساندن دیگران و گرفتن امتیاز از دولت‌ها است! وی افزوده است: با همین ترفند سه بار موافقت چین با تحریم کره شمالی و صدور قطعنامه علیه پیونگ یانگ را جلب کردیم!
محمودرضا حقی فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به موافقت کمیسیون‌های تخصصی دولت با افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها که صرفاً ۱۴ درصد مشترکان هستند، گفت: ۸۶ درصد مشترکان برق مشمول این طرح افزایش تعرفه پرمصرف‌ها نخواهند شد.
کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در وین گفت: پایمردی هیئت ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس اوپک نتیجه داد و اعضای این سازمان با کاهش سهمیه تولید برای اعضا و معاف کردن کشورمان از این کاهش تولید موافقت کردند.
غلامحسین کرباسچی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از دوچرخه‌سواری حناچی از او خواست، به جای سوارشدن بر دوچرخه با ماشین به سر کارش برود تا بتواند با پیگیری‌هایش معضل ترافیک را زودتر حل کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات