صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۶۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 21 آذر

در راستای اجرای مصوبه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری كشور، در نشست مسئولان سازمان راهداری، كانون رانندگان و انجمن صنفی كاميون‌داران، محاسبه کرایه کامیون با شیوه جدید و نرخ شاخص مبنا برای هر تن‌ـ‌کیلومتر 1033 ریال تعیین شد. همچنین در این نشست مقرر شد، نرخ شاخص بر مبنای هر تن‌ـ کیلومتر 1033 ریال و ضرایب مسافت به استان‌ها اعلام شود؛ همچنین ضریب تطبیق بین 0/75 درصد تا 1/25 درصد از سوی استان‌ها در نظر گرفته شود.
آیت‌الله سبحانی با اشاره به لزوم رفع مشکلات فرهنگی، عنوان کرد: مطلع شدیم در تهران تئاتری برگزار شده که دختران با کلاه‌گیس در آن بازی می‌کنند. این حرکت در جمهوری اسلامی چه ‌معنایی دارد که به معاون وزیر ارشاد تذکر دادیم تا هرچه سریع‌تر به این مسئله رسیدگی کند. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اینکه ما نخبگان را پرورش می‌دهیم و غرب اینها را با عناوین مختلف از کشور بیرون می‌برد و جذب می‌کند، مسئله مهمی است که باید برای آن فکری شود.
آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد، برای نخستین بار در تاریخ این کشور واردات نفت چین در ماه نوامبر به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید. ماه گذشته میلادی واردات نفت چین با رسیدن به رقم 10/43 میلیون بشکه در روز به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسید که نسبت به ماه نوامبر سال ۲۰۱۹، 8/5 درصد افزایش داشته است. دلیل افزایش قابل توجه واردات نفت چین، رشد شدید واردات نفت از سوی پالایشگاه‌های کوچک و خصوصی این کشور بوده است.
صادق زیباکلام، از تحلیلگران جریان اصلاحات اظهار داشت: حرف من به آقای حجاریان این است که مردم اسباب‌بازی ما نیستند و ما نمی‌توانیم از مسئولیت اجتماعی خود در قبال انتخاب روحانی شانه خالی کنیم. گفتنی است، سعید حجاریان از نظریه‌پردازان جریان اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه با روحانی عقدی به معنای ائتلاف نبسته بودند، گفته بود: حالا که آقای روحانی از خودش عبور کرده، طبیعی است برخی اصلاح‌طلبان با او زاویه پیدا کنند.
محمدحسن متولی‌زاده، مدیر عامل توانیر با تأکید بر اینکه تلاش و تماس‌های دیپلماتیک برای دریافت معوقات از دولت عراق ادامه دارد، گفت: کشور عراق از بابت خرید برق، به ایران بیش از 800 تا 900 میلیون دلار بدهکار است؛ البته ایران در حال حاضر به شکل لحظه‌ای 1400 مگاوات برق به عراق صادر می‌کند، اما پیگیر دریافت این مطالبات از عراق است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات