صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۸۹

از هشدار باهنر تا پاسخ زیباکلام

1ـ بهتر است با مردم صادق باشیم
«صادق زیباکلام» از چهره‌های اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه «سازندگی» با عنوان «پاسخ به حجاریان» نوشت: «چه بخواهیم و چه نخواهیم سرنوشت جریان اصلاحات به سرنوشت آقای روحانی گره خورده است... به همین دلیل عملکرد آقای روحانی و تصویری که از ایشان در یک سال گذشته به وجود آمده است، عملاً به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود. بخش‌هایی از جامعه هم نه تنها از وی گلایه دارند؛ بلکه فکر می‌کنند که اصلاً نباید به حرف اصلاح‌طلبان گوش می‌دادند.» زیباکلام در ادامه نوشت: «برخی از اصلاح‌طلبان با توجه به عملکرد دولت قصد دارند تا به هر نحوی که شده تقصیر را متوجه خودشان ندانند. کسانی مثل آقای حجاریان و علوی‌تبار می‌گویند ما اگر می‌دانستیم که این‌طور می‌شود به روحانی رأی نمی‌دادیم... شاید بهتر باشد به جای اینکه از زیر بار مسئولیت‌مان فرار کنیم با مردم صادقانه برخورد کنیم... باید به مردم بگوییم که انتقادها را قبول می‌کنیم و شریک آقای روحانی هستیم.»

2ـ هشدار نسبت به القای ناکارآمدی!
«محمدرضا باهنر» چهره اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس گفته است اکنون در بسیاری از شاخص‌های توسعه در ردیف ۲۵ کشور برتر دنیا هستیم. همچنین طبق تحقیق یک مجله خارجی، ایران در رتبه هشتم جهان از نظر اقتدار نظام و قدرت نظامی قرار گرفته است که بی‌نظیر است. وی با بیان اینکه همه قبول دارند از نظر امنیتی و اطلاعاتی جزء بهترین‌ها هستیم و کارنامه درخشانی داریم، از روند رشد تولید ناخالص داخلی انتقاد کرد و گفت: به این رقم قانع نیستیم. رتبه تولید ناخالص داخلی ما در بین ۲۰۰ کشور، زیر ۲۰ است؛ اما باید ارتقا یابیم. وی همچنین با انتقاد از بزرگنمایی برخی مشکلات کشور گفته است: فساد داریم، اما این تصور که همه دزد هستند، غلط است؛ ۲۰۰ مدیر نجومی‌بگیر پیدا شد و مردم فکر می‌کنند همه مدیران نجومی بگیرند. ناکارآمدی هم که همینطور به هر کس می‌رسیم، می‌گوید ناکارآمدی همه جای مملکت را گرفته است.

3ـ اصلاحیه بانک مرکزی عراق درباره استفاده از دلار در مبادلات مالی
سیدحمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: پیش از این وزارت خارجه عراق با استدلال به درخواست اتاق بازرگانی ایران مبنی بر حذف دلار از مبادلات مالی ایران و عراق به بانک مرکزی کشور خود اعلام کرده بود با صدور دستورالعملی به مؤسسات مالی و بانکی این درخواست را اجرا کنند؛ این در حالی بود که هیچ‌گاه اتاق بازرگانی چنین درخواستی را نداده بود؛ بلکه اعلام کرده بود بیشتر مبادلات مالی بر اساس دینار و ریال انجام می‌شود و دلار نقش کمی در تجارت دو کشور دارد. حسینی افزود: سرانجام با پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم، بانک مرکزی عراق این بخشنامه را اصلاح کرد و به همه بانک‌ها اعلام شد در مبادلات مالی دو کشور استفاده از دلار هیچ منع قانونی ندارد. پیش از این حتی مسافران عراقی که به ایران می‌آمدند، مشکل تهیه دلار و خروج آن از عراق را داشتند.

4ـ رئیس‌جمهور از چیزی عدول و عبور نکرده است!
واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که دکتر روحانی همواره اعلام کرده مشی من اعتدال است و بارها به مدیران و استانداران اعلام کرده‌اند که مشی اعتدال داشته باشند، گفت:‌ آقای رئیس‌جمهور از چیزی عدول و عبور نکرده است؛ بلکه دیگران هستند (نمی‌‌خواهم جواب حجاریان را بدهم) که چنین ذهنیتی دارند. همین الآن نیز، هم شخص رئیس‌جمهور و هم دفتر رئیس‌جمهور با بسیاری از اصلاح‌طلبان روابط خوبی دارند و این روابط خوب ادامه خواهد داشت، البته ممکن است در این بین عده‌ای نظر دیگری داشته باشند و خیلی تند باشند و ممکن است روابط خوبی با آنها نداشته باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات