صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۹۹

اخبار کوتاه دوشنبه 26 آذر

سردار قدرت‌الله منصوری، فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه، صبح یک‌شنبه ۲۵ آذر حین بررسی و تنظیف سلاح انفرادی خود از ناحیه سر دچار سانحه شد و به لقاءالله پیوست. فرمانده کل سپاه به همین مناسبت در پیامی تأکید کرد: او یک فرمانده خردمند، هوشمند و شجاع با نقش‌آفرینی‌‌های برجسته در عرصه‌های صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام، بر مسیر نورانی جهاد و شهادت و ولایت پای فشرد و سرانجام نیز با ردای مقدس جانبازی دوران مجاهدت و با داشتن دغدغه‌‌های زلال و مقدسی، همچون اسلام، انقلاب، امام و رهبری به دیدار حضرت حق شتافت.
دکتر احمد فضائلی در سی‌وپنجمین نشست «شنبه‌های انقلاب» گفت: سریع‌ترین نرخ رشد علمی جهان مربوط به ایران است که 11 برابرِ نرخ رشد میانگین جهانی است. تا پیش از انقلاب، ایران در هیچ المپیاد علمی شرکت نکرده است؛ اما پس از انقلاب از سال 1366 (1987) با ورود ایران به المپیاد‌های علمی تا سال 1396 (2017) 669 مدال کسب شده که با این تعداد مدال ایران جزء ده کشور اول جهان در المپیاد‌های علمی محسوب می‌شود. وی در ادامه افزود: فقط تولید علم در حوزه علوم پزشکی به 75 برابر زمان طاغوت رسیده‌ است.
«رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا احتمال گفت‌وگوی رو در روی «رابرت مولر» بازرس پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با ترامپ را رد کرد. وی که با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، در واکنش به تشدید فشارهای رسانه‌ای برای پاسخگویی مستقیم ترامپ به پرسش‌های مولر، گفت: «این اتفاق تنها در صورتی می‌افتد که از روی نعش من رد شوند.»
طبق یک بررسی و تحلیل جدید از سوی «مرکز کنترل و جلوگیری از مرگ و میر غیر عادی» طی یک سال گذشته نزدیک به ۴۰ هزار نفر در ایالات متحده بر اثر شلیک گلوله کشته شده‌اند که بالاترین میزان طی چند دهه گذشته به شمار می‌رود. در واقع، نرخ مرگ و میر از 10/3 نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۹ به ۱۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.
محمد دهقان، عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه آثار مصوبه کمیسیون در زمینه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بار دیگر بررسی شد، گفت: طبق آمار کارشناسان، تقلیل حکم اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر در برخی موارد موجب افزایش قاچاق در این حوزه شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات