صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۴۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 2 دی

ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا 30 آذر سال آبی 98ــ97 بالغ بر 92/1 میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (61/7 میلیمتر) 49/3 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (29/4 میلیمتر) 213/3 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا 30 آذر معادل 151/783 میلیارد مترمکعب است. در واقع پاییز امسال 213 درصد پربارش‌تر از پاییز سال گذشته و 49 درصد پربارش‌تر از متوسط بارش‌های پاییزی ایران در 50 سال اخیر بوده است.
غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تشریح دلایل به تعویق افتادن زمان ارائه لایحه بودجه از سوی دولت، تأکید کرد: سقف ۴۴۷ میلیاردی بودجه سال آینده محقق نخواهد شد. وی افزود: بحث صندوق توسعه ملی مربوط به سیاست‌های کلی نظام است و طبیعتاً برای تصمیم‌گیری درباره آن حتماً باید نظر رهبری اخذ شود که ایشان حداقل واریز به صندوق توسعه ملی را همان 20 درصد اعلام کردند.
حجت‌الاسلام روان‌بخش درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند در یک سال باقی‌مانده تا انتخابات مجلس، از طریق شعارهای افراطی علیه دولتی که خودشان ایجادکننده آن بوده‌اند، نقش اپوزیسیونی بگیرند. آنها فکر می‌کنند حافظه ملّت ایران کم است و دوباره می‌توانند در انتخابات، همچنان نقش اوّل را بازی کنند.
محمد کاظمی، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در اظهاراتی قابل توجه اعلام کرد: کمتر از یک درصد کاربرانی که پیش از فیلترینگ تلگرام در آن حضور داشتند، اکنون دیگر از آن استفاده نمی‌کنند؛ همه کسانی که موافق فیلتر تلگرام بودند، اکنون همه تلگرام دارند.
دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء(ص) با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال بخشی از بدهی خود به طلبکاران را تسویه کنیم، از تسویه قسمتی از بدهی‌ها از محل فروش دارایی قرارگاه خبر داد و گفت: پرداخت بدهی به طلبکاران خُرد در اولویت تسویه‌هاست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات