صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۵۷

دست ردّ نخست‌وزیر مالزی به درخواست سعودی‌ها

دست ردّ نخست‌وزیر مالزی به درخواست سعودی‌ها
وزیر خارجه عربستان سعودی در سفر اخیر خود به مالزی و در ملاقات با ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر این کشور خواستار بازنگری وی در راه‌اندازی مجدد مرکز صلح وابسته به عربستان در مالزی شد و پیشنهاد داد در صورت موافقت‌ مالزی، ‌عربستان سرمایه‌گذاری هنگفتی در مالزی خواهد داشت. همچنین عادل‌الجبیر در این دیدار دخالت عربستان سعودی در مسائل مربوط به فساد مالی نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق مالزی را تکذیب کرد. اما نخست‌وزیر مالزی با گشایش مجدد مرکز صلح سلمان مخالفت کرد و اظهار داشت:‌ «مالزی از سرمایه‌گذاری هر کشوری با انگیزه صرفاً‌ اقتصادی استقبال می‌کند.»

کامیون‌‌ها با باک پر برمی‌گردند!
به تازگی کامیون‌های ترانزیتی کشورهای خارجی با باک‌های خالی وارد کشورمان می‌شوند و پس از تخلیه بار، موقع برگشت با باک‌های پر از بنزین یا گازوئیل از مرز خارج می‌شوند. تفاوت قیمت حامل‌های انرژی با کشورهای همجوار سبب سودآوری بیشتری برای کامیون‌داران خارجی شده است. در همین راستا، برخی کامیون‌داران با کرایه‌های بسیار پایین‌تر از کامیون‌داران ایرانی حاضر به جابه‌جایی بار می‌شوند.

به تازگی واردات لاستیک خودرو به ویژه لاستیک خودروهای سنگین از گمرک تمرچین افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که روزانه بیش از سه ترانزیت وارد کشور و سپس به شهرهای گوناگون ارسال می‌شود. با توجه به افزایش قیمت لاستیک در بازار، ‌با این کار در آینده شاهد تعادل در بازار لاستیک خواهیم شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات