صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۳۸

اخبار کوتاه دوشنبه 10 دی

علی نوبخت حقیقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از نظر کارشناسی بودجه وزارت بهداشت مناسب تعیین شده و هیچ گونه کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود. وی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره استعفای وزیر بهداشت به دلیل کمبود بودجه طرح تحول سلامت گفت: بودجه وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است، وزارت بهداشت در زمینه مصرف بودجه، قانون را رعایت نمی‌کند و مسئله استعفای وزیر نیز فرار رو به‌ جلو است.
تا بیستم دسامبر سال ۲۰۱۸، بدهی آمریکا به ۲۱ تریلیون و ۸۶۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۷۲۴ دلار و ۱۲ سنت رسیده است. به گفته مرکز آمار آمریکا، جمعیت این کشور در این مدت برابر با ۳۲۸ میلیون و ۸۲ هزار و ۳۸۶ نفر است که به این ترتیب، سهم هر آمریکایی از بدهی‌های این کشور به 4178/10 دلار می‌رسد! پیش‌بینی می‌شود بدهی آمریکا طی یک دهه آینده به ۳۳ تریلیون دلار نیز برسد.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در دیدار با محمدسامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه روابط بانکی را یکی از مشکلات اساسی میان ایران و سوریه دانست و پیشنهاد داد: بانک مسکن ایران به گشایش اعتبارات ارزی، بانک صنعت و معدن به فاینانس پروژه‌های سوریه و بانک توسعه صادرات، خاص اعتبارات خریداران و فروشندگان در سوریه مشغول به فعالیت شوند.
صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت در امور پالایش ‌و پخش از راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس خبر داد و گفت: رشد 67 درصدی ظرفیت تولید بنزین نسبت به سال 96 عملیاتی خواهد شد. بر اساس این، ایران در چهلمین سال انقلاب اسلامی با همت و تعامل کم‌نظیر همه فرزندان انقلاب در سپاه، دولت و بخش خصوصی در تولید بنزین خودکفا شد.
سیدراضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه‌ای که رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مجلس داشتند، توافق شد قیمت خرید تضمینی گندم در بودجه امسال ۱۷۰۰ تومان تعیین شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات