صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۴۸

حرف روز/ سال 2018 که گذشت!

سال 2018 در حالی به پایان رسید که جهان شاهد رخدادها و حوادث و اتفاقات جدیدی بود[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی
یادداشت: سال 2018 در حالی به پایان رسید که جهان شاهد رخدادها و حوادث و اتفاقات جدیدی بود:
1ـ ایالات متحده آمریکا در سال 2018 میلادی با خروج از برجام طراح توطئه جدیدی علیه کشورمان بود که هم اکنون در حال اجراست؛ بر این اساس آمریکایی‌ها با به‌روزرسانی تحریم‌ها سعی دارند از این طریق بتوانند اثرگذاری بیشتری بر اقتصاد و معیشت مردم داشته باشند. تحریم‌های هوشمندی که به توصیه نیروهای امنیتی سازمان سیا، دسترسی ایران به سوئیفت را به طور کامل قطع نکرد؛ چرا که به دنبال دسترسی بیشتر و دقیق‌تر به مراودات بانکی کشورمان است تا به واسطه آن و با تکمیل اطلاعات خود از شرایط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران گام‌های بعدی را برای افزایش فشار اقتصادی بر کشورمان حساب شده‌تر بردارد.
2ـ جمهوری اسلامی ایران بنا به برخی آمار، تاکنون به 45 کنوانسیون و معاهده بین‌المللی پیوسته و تعهد داده است که از این تعداد تنها 32 مورد در دولت روحانی اتفاق افتاده است. FATF آخرین موردی است که در سال 2018 میلادی مقامات برخی از کشورها، بر پیوستن ایران به آن به لحاظ قانونی اصرار داشتند؛ از این رو به نظر می‌رسد در تکمیل توطئه اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، پیوستن ایران به FATF امری مهم برای این کشور باشد. بنابراین هوشیاری مسئولان در سال 2019 سبب ناکامی دشمن خواهد شد.
3ـ در سال 2018 زوال رژیم غاصب صهیونیستی آشکار شد. در حالی که رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله پس از 33 روز و در مقابل حماس پس از 22 روز تسلیم شده بود، در سال 2018 تنها پس از دو روز مجبور به پذیرش شروط مقاومت برای آتش‌بس شد که این نشان می‌دهد این رژیم نژادپرست رو به افول و نابودی است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی اعلام کردند، سال‌های آتی، دولت قانونی فلسطین در تل‌آویو تشکیل خواهد شد، در واقع، این رژیم عملاً در مقابل محور مقاومت به بازیگر از پیش شکست خورده تبدیل شده است.
4ـ ناآرامی‌های فرانسه که در اواخر سال 2018 اتفاق افتاد، نشان داد اتحادیه اروپا در آستانه یک فروپاشی از داخل به سبب افول لیبرالیسم است. پیروزی‌های راست‌گراهای افراطی در برخی کشورهای اروپایی نیز حکایت از شکننده بودن اتحادیه اروپا دارد که سال گذشته میلادی این اتفاق در فرانسه خود را به صورت آشکار نشان داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات