صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۸۲

چرا جمهوری اسلامی ایران در مقابل حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه عقب‌نشینی کرد؟

سوریه در حال استقرار یک دستگاه بسیار پیشرفته موشکی در مرز رژیم صهیونیستی است. این در حالی است که این رژیم وقتی چند موشک به یک جایی می‌زند، اسم آن را جلوگیری از قدرت‌یابی جمهوری اسلامی می‌گذارد. ایران اصلاً توجهی به این مسئله ندارد و در حال ارتقای موازنه است.
این خبر کذب است. گاهی اوقات رژیم صهیونیستی برای اثبات حضور و برای اینکه یک فضای روانی مسلط بر تحولات از خودش نشان دهد، به چنین فضاسازی رسانه‌ای دست می‌زند. روند تحولات سوریه به هیچ وجه اقتدار رژیم صهیونیستی را نشان نمی‌دهد؛ بلکه در نقطه مقابل آن قرار دارد؛ یعنی رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط انزوا و ضعف خودش به سر می‌برد.
سوریه در حال استقرار یک دستگاه بسیار پیشرفته موشکی در مرز رژیم صهیونیستی است. این در حالی است که این رژیم  وقتی چند موشک به یک جایی می‌زند، اسم آن را جلوگیری از قدرت‌یابی جمهوری اسلامی می‌گذارد. ایران اصلاً توجهی به این مسئله ندارد و در حال ارتقای موازنه است. رژیم صهیونیستی می‌داند که اگر این دستگاه مستقر شود، شرایط دشوارتر می‌شود. برای نمونه، در آخرین حمله‌ای که صهیونیست‌ها در منطقه کسره و دیماز به سوریه داشتند و گفته شد مقرهای حزب‌الله و ایران هدف قرار گرفت، عملاً صهیونیست‌ها یک هواپیما از دست دادند، کلیه موشک‌های شلیک شده آنها ساقط شد و حتی ضد موشک سوری که سیستم‌های ارتقا یافته ایران بود، به منطقه جولان اصابت کرد و انفجار مهیبی ایجاد شد. در نوبت‌های گذشته هم آنچنان پاسخی در منطقه استقرار سیستم شنود جهانی به صهیونیست‌ها داده شد که تلفات و خسارت‌هایی را به همراه داشت.
ضمن آنکه رژیم صهیونیستی می‌داند اتفاقی که در حاشیه مرز شمال شرقی در حال وقوع است، چیزی نیست که با یک موشک‌پراکنی ساده بتوان تأثیری روی آن گذاشت؛ زیرا یک اتفاق فوق‌العاده استراتژیک در کنار مرز سرزمین‌های اشغالی از سوی جریان مقاومت و حزب‌الله در حال انجام است. رژیم صهیونیستی با انتشار یک دروغ سعی می‌کند خودش را در وضعیت دست برتر، ابتکار عمل و قدرتمند نشان دهد، حال آنکه اصلاً چنین نیست. 
رژیم صهیونیستی در دیپلماسی با روس‌ها، دیپلماسی فشار غیر مستقیم از سوی آمریکا به ایران و اقدامات ایذایی نظامی در سوریه نتوانست هیچ اثرگذاری در فرایند رشد قدرت استراتژیک ایران به جای بگذارد. یکی از نگرانی‌های فوق‌العاده جدی صهیونیست‌ها در موازنه کلی قدرت، وضعیت فعلی ایران و حزب‌الله است. ما در آنجا پایگاه مشخصی برای حضور نداریم و هیچ نیازی هم نمی‌بینیم و عملاً کار مستشاری ایران یک کار راهبردی است. ولی در تحولات کلان سوریه آنچه مسلم است، اینکه مقاومت یک حضور و نقطه تمرکز جغرافیایی مشخص را در سوریه دنبال می‌کند که متفاوت از حضور نیروی‌های ایرانی در سوریه است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات