صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۳۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 18 دی

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی سند جدید چشم‌انداز ۵۰ ساله جمهوری اسلامی ایران را بررسی و اذعان کرده است، کشور ایران، پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنی است که تل‌آویو تاکنون با آن مواجه بوده است. این روزنامه با لازم دانستن افزایش تاب‌آوری رژیم صهیونیستی به منظور مقابله مؤثر با جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «ایران حقیقتاً اولین دشمن (اسرائیل) است که بیش از حد قدرتمند و بزرگ است که بتوان شکستش داد.»
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا بگومگوهای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان و دولت به ضرر خود اصلاح‌طلبان و دولت منجر نمی‌شود، گفت: عده‌ای اکنون انتقاد کرده و خودشان هم مقداری دولت را تضعیف می‌کنند. آنها فکر می‌کنند این انتقاد موجب رأی‌آوری در انتخابات می‌شود؛ در حالی که این روند هم به ضرر خودشان می‌شود و هم به ضرر دولت.
محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام قیمت‌های جدید خودرو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده است که نشان می‌دهد، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد و نسبت به برنامه‌ ۴۰ درصد کاهش تولید داشته‌ایم؛ اما برنامه‌های جبرانی برای افزایش تولید داریم و به زودی تولید خودرو افزایش پیدا می‌کند.
با تصمیم کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار، مرکز آمار ایران مرجع رسمی اعلام آمارهای نرخ تورم و شاخص حساب‌های ملی شد و بانک مرکزی نمی‌تواند نسبت به تولید و انتشار این آمار اقدام کند. این مصوبه، به نوعی پایان موازی‌‌‌کاری در تولید و انتشار آمارهای رسمی تورم و رشد اقتصادی است و سبب صرفه‌‌جویی میلیاردها تومان از اعتبارات دولتی می‌شود.
امیر دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شکست سیاست‌های ترامپ علیه ایران گفت: امروز نیز آنها از مذاکره حرف می‌زنند، در افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه کردند و گفتند آمریکا می‌خواهد با شما مذاکره کند، اما ایران با آنها مذاکره نخواهد کرد. آمریکا عهدشکن و غیر قابل اعتماد است؛ پس مذاکره با آنها معنایی ندارد.
روابط عمومی بانک مركزی اعلام کرد، صادرکنندگان فولاد کمتر از یک سوم ارز صادراتی را به کشور برگردانده‌اند. این صادرکنندگان از ابتدای امسال تاکنون معادل حدود 319 میلیون یورو به نرخ رسمی از بانک مرکزی و معادل حدود 234 میلیون یورو از طریق سامانه نیما برای واردات خود ارز دریافت کرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات