صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۵۲۹

از محض بودن شکنجه تا از بین رفتن اعتماد

1ـ کره جنوبی واردات میعانات گازی از ایران را از سر گرفت
منابع آگاه اعلام کردند یک شرکت نفتی کره‌ای قصد دارد در ماه ژانویه دو میلیون بشکه میعانات گازی از ایران دریافت کند. گفتنی است، کره که پنجمین واردکننده نفت در جهان محسوب می‌شود. حدود چهار ماه است به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در پی خروج این کشور از برجام، دریافت نفت و میعانات گازی از ایران را متوقف کرده بود و محموله کنونی عملاً نخستین محموله نفتی ایران به کره جنوبی طی چهار ماه گذشته محسوب می‌شود. این منبع آگاه در ادامه گفت: محموله دوم که شامل ۹۹۰ هزار بشکه میعانات گازی است، اواخر ماه جاری به کره خواهد رسید. بر اساس معافیت ارائه‌شده از سوی آمریکا، کره‌ای‌ها می‌توانند روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران دریافت کنند.

2ـ شکنجه کذب محض بود
حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی در زمینه نتیجه بررسی‌های هیئت قضایی درباره ادعا‌های «اسماعیل بخشی» از کارگران بازداشتی شرکت هفت‌تپه خوزستان اظهار داشت: نتایج بررسی تیم کارشناسی قضایی درباره ادعای اسماعیل بخشی نشان می‌دهد، این ادعا‌ها کذب بوده است. متأسفانه، اینها برای سوء‌استفاده‌های سیاسی که داشتند، این مسائل را مطرح کردند. این فرد یک کارگر عادی نبوده و ارتباطاتی با برخی جریان‌ها داشته و جرایمی مرتکب شده بود، لذا برای پوشش آن جرایم مسئله شکنجه را مطرح کرده است. دادستان کل کشور تأکید کرد: هیچ ضرب و جرحی در کار نبوده است.

3ـ اعتماد مردم به اصلاحات را از بین بردید
جبهه اصلاح‌طلبان ایران در بیانیه‌ای که خطاب به محمّدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس منتشر کرد، با انتقاد از شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نوشت: «اظهارات اخیر شما در خصوص اینکه چندصدایی در شورای سیاست‌گذاری را نمی‌پسندید، اندک امیدهای موجود به استقرار منطق و رفع انحصارطلبی در جریان اصلاحات را بر باد داد و بدنه مردمی اصلاحات، دانستند که برخلاف ادعاهای موجود مبنی بر لزوم وجود چندصدایی و پلورالیسم در جامعه، حجم اندک نقدها به برخی بزرگان اصلاحات نیز تحمل نمی‌شود و سیستم تمکین مطلق و مرام مریدی و مرادی در این شورا حاکم است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات