صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۱۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 3 بهمن

سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D 8)، در حال کار بر روی یک سیستم کارت پرداخت است. داتو کو جعفر کو شعری، رئیس این سازمان گفت: پس از اینکه اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خواستار تجارت با ارزهای محلی در میان کشورهای عضو این سازمان شد، کار بر روی این موضوع شروع شده و یک شرکت مالزیایی یک کارت پرداخت انفرادی ایجاد کرده است که کشورهای عضو (D 8) را قادر می‌سازد تا از ارزهای محلی در مبادلات تجاری بین‌المللی در میان اعضای این سازمان استفاده کنند.
طبق گزارش‌ رسمی لایحه بودجه سال ۹۸، دولت بالغ بر ۲۰ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان برای حقوق، اضافه کار و امور رفاهی کارمندان پیش‌بینی کرده است. این ردیف هزینه‌ای با عنوان «هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر پرسنلی جداول ۷ و ۱۰» لایحه بودجه سال آینده درج شده است. طبق این گزارش، اضافه کار و امور رفاهی کارمندان دولت ۱۶ درصد افزایش یافته است. گفتنی است، در سال 1397، این ردیف بالغ بر ۱۷ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان بود.
«کالج جنگ ارتش آمریکا» با انتشار گزارشی اقرار کرد: «ایران تنها پیروز حمله‌ آمریکا به عراق در سال  ۲۰۰۳ بود که به سرنگونی دیکتاتور معدوم این کشور «صدام حسین» منجر شد.» در این گزارش آمده است: «عراق به عنوان موازنه‌سازی سنتی در منطقه در برابر ایران در بهترین حالت عقیم شده و در بدترین حالت شاهد آن است که عناصر کلیدی‌ حکومتش به عنوان نائبان منافع ایران عمل می‌کنند.»
آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم نسبت به عملکرد اقتصادی مدیران و مسئولان حکومتی معترض بوده و از آنها ناراضی هستند. وی افزود: دولت و مجلس به تذکرات و مطالبات مراجع تقلید نسبت به اصلاح نظام بانکی توجهی نکرده و مشکلات موجود همچنان پابرجاست.
«جان کری» در برنامه‌ای به میزبانی شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره اینکه اگر ترامپ هم اکنون روبه‌روی شما بنشیند، آخرین حرف شما به او چه خواهد بود، گفت: ترامپ سمتش را جدی نگرفته و پیام من هم به او این است که از سمتش کناره‌گیری کند.
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا درباره لوایح پالرمو و CFT از جانب رهبر معظم انقلاب توصیه‌ای یا درخواستی به مجمع اعلام شده است، گفت: نه، هیچ نظری به مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نشده است و مجمع طبق وظایف خودش عمل خواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات