صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۸۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 9 بهمن

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با حضور در یک نشست خبری در واشنگتن از تحریم شرکت نفت ونزوئلا خبر داد و گفت: این تحریم ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا را بلوکه کرده و این کشور را از درآمد ۱۱ میلیارد دلاری در سال جاری محروم می‌کند. بولتون از نیروهای نظامی ونزوئلا هم خواست از دولت مادورو جدا شده و از «گوایدو» حمایت کنند. وی گفت، در صورتی که نیروهای مخالف دولت یا دیپلمات‌های آمریکایی در ونزوئلا آسیبی ببینند، واشنگتن به این اقدام «پاسخ قابل توجهی» می‌دهد.
هفته‌نامه «صدا» متعلق به حزب اتحاد ملت ایران از هفته آینده منتشر خواهد شد. پیش از این غلامحسین کرباسچی ناشر این هفته‌نامه بود؛ اما پس از انتشار روزنامه سازندگی، دیگر رغبتی برای انتشار این هفته‌نامه نداشت. استدلال او ضرر و کاهش چشمگیر فروش این هفته‌نامه بود. پس از تعطیلی دو ماهه، اکنون محسن میردامادی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت پذیرفته است که برخی از هزینه‌های هفته‌نامه را تقبل کند. گفتنی است، سردبیری هفته‌نامه صدا برعهده محمدجواد روح عضو حزب اتحاد خواهد بود.
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بامداد امروز بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. مسئولیت‌های استانداری استان‌های فارس، خراسان و تهران و شهرداری تهران، از جمله سوابق اجرایی وی بود. گفتنی است، همچنین مرحوم حبیبی پس از حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی شد.
جواد کریمی‌قدوسی درباره تعیین تکلیف اینستاگرام اظهار داشت: آذری‌جهرمی به من گفت اینستاگرام را به زودی فیلتر می‌کنیم. وی درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون تصریح کرد: روحانی نمی‌گذارد؛ زیرا رئیس‌جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند. این نماینده مردم در مجلس دهم به خانه ملت گفت: هر روزی که در اجرای این تصمیمات نظام سهل‌انگاری شود، از سیئات است.
دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد، اقتصاد این کشور از تعطیلی ۳۵ روزه بخشی از ادارات دولتی به دلیل اختلاف بر سر بودجه دیوار مرزی مورد درخواست دونالد ترامپ ۱۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات