آذربایجان شرقی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۰۳

استواری قدم‌هایی که تمدن‌ساز خواهد شد

این سنت الهی و وعده الهی است. مردمی که برای برپایی شعائر الهی قیام کرده اند و متحمل مشقت و زحمات فراوانی شده اند و در یک کلام به یاری دین خداوند شتافته اند و مصداق آیه شریفه"ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"شده اند ذره ای از حرکت باز نخواهند ایستاد و سنت خداوند نیز حمایت و پشتیبانی از چنین مردمی است که پایبند مسیر و راه الهی خود ثابت قدم مانده اند.
پایگاه بصیرت / علی مسعودی
بی شک رسیدن انقلاب اسلامی به مرز 40 سالگی مرز پیری و خستگی نیست، بلکه نقطه رسیدن به پختگی و نشاط،صلابت و حرکت است. در آموزه های اسلامی که برگرفته از حکمت لایزال الهی است، عدد 40 نشان از آغاز حرکت و جهش آشکار و علنی به سمت آرمان هایی است که انقلاب برای آن شکل گرفته است. شروع چهل سالگی حضرت محمد(ص) نیز مصادف بود با جانشینی خدا بر روی زمین برای از بین بردن بت های زمانه و تشکیل حکومت اسلامی که  شروع این حرکت نیز با 13 سال مبارزه مخفی و محدود پیامبر اکرم(ص) در مکه بود تا این که رسالت آن حضرت علنی شد و حرکت اسلام به سوی شکل گیری نظام سیاسی دارای حرف و محتوا در دنیا آغاز گردید.
دوران پر فراز و نشیب حکومت های اسلامی در طول 1400 سال، اینک در نظام جمهوری اسلامی ایران متبلور شده است. نظامی که بر اساس فقه اسلامی و مردم سالاری دینی شکل گرفته و گویای شکل پیشرفته ای از نظام سیاسی اسلامی است که سکاندارش فقیه مجتهد، مدیر و مدبر و آگاه به زمان می باشد. انقلاب اسلامی ایران بر خلاف دیگر انقلاب های دنیا از جمله: انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه، انقلاب آمریکا و انقلاب چین که غالباً یا اقتصادی بودند یا اجتماعی و یا صنعتی و در تقسیم بندی انقلاب ها در زمره انقلاب های با دیدگاه های تک بعدی قابل تحلیل هستند و جنبه مادی دارند و هر چند در نوع خود تأثیر قابل توجهی بر محیط پیرامونی خود داشتند اما منشأ اومانیستی آنها محدودیت مبنایی به این حرکت ها می داد.
به زعم اغلب کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معاصر، انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک اسلامی با قابلیت نظام سازی بود که توانسته است با آموزه های اسلامی (البته از نوع شیعی و ولایی) یک حکومتی تشکیل بدهد که همه اضلاع آن به خداوند متعال متصل می شود. سرشاخه های حرکتی انقلاب از جمله استقلال، آزادی و جمهوری، ضد استبدادی، ضد استعماری، آزادیخواهی،حمایت از مستضعفان و محرومان عالم و . . . همگی از قرآن سرچشمه می گیرند. 
برخلاف سایر انقلاب های دنیا که منشأ اومانیستی دارند انقلاب اسلامی منشأ الهی دارد و رهبری و مردم متصل به الله هستند پس هر انقلابی که منبع الهی دارد خاموش شدنی نیست. این سنت الهی و وعده الهی است. مردمی که برای برپایی شعائر الهی قیام کرده اند و متحمل مشقت و زحمات فراوانی شده اند و در یک کلام به یاری دین خداوند شتافته اند و مصداق آیه شریفه"ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"شده اند ذره ای از حرکت باز نخواهند ایستاد و سنت خداوند نیز حمایت و پشتیبانی از چنین مردمی است که پایبند مسیر و راه الهی خود ثابت قدم مانده اند. 
طبیعی است که هر حرکتی و هر قیامی و انقلابی که می خواهد ریشه های استبداد و استکبار را بخشکاند با مخالفت هایی روبرو شود، دشمنانی پیدا بشوند دولت هایی بیایند و با آن مخالفت نمایند، چون تمام منافع مادی و دنیوی آنان را به خطر انداخته است. مبارزه با ظالمین و ستمگران از گذشته بوده و تا قیامت ادامه خواهد داشت و این پرچم مبارزه الآن در دستان ملت مقاوم ایران و تمام ملت های آزادیخواه است که از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری کرده اند. پیشرفت های همه جانبه ایران اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، در علوم پیشرفته، در عرصه های نظامی و منطقه ای، در عرصه خدمات رسانی و آبادانی کشور خود گویای قابلیت نظام در رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی است و قدر مسلم است که آمریکای جهان خوار و ایادی اش تلاش خواهند کرد با انواع توطئه ها انقلاب را از حرکت شتابان پیشرفت باز دارند و یا از مسیرش منحرف نمایند و نگذارند انقلاب اسلامی برای سایر ملتها و کشورها الگو شود. ملت بصیر و بیدار ایران در آستانه برپایی جشن 40 سالگی و آغاز حرکت پرشتاب به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی با صلابت قدم برمی دارند. 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات