صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۳۷۲۴

اخبار کوتاه شنبه 13 بهمن

تصمیم رژیم صهیونیستی برای تمدید نکردن مأموریت «ناظران بین‌المللی در الخلیل» اعتراض وزرای خارجه نروژ، سوئد، ایتالیا، سوئیس و ترکیه را در پی داشت و آنها با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن محکوم کردن تمدید نکردن مأموریت نیروهای حاضر در الخلیل واقع در کرانه باختری تأکید کردند: این تصمیم اسرائیل، خروج از قرارداد «اسلو 2» مورخ سال 1995 است. گفتنی است، «ناظران بین‌المللی» در سال 1997 پس از آنکه یک یهودی اقدام به کشتار 30 نمازگزار فلسطینی در الخلیل کرد، با هدف جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی تشکیل شد.
فاطمه هاشمی درباره اینکه چگونه پدرش با عربستان روابط حسنه داشت، گفته است: آقای هاشمی خودشان در این باره گفته‌اند: «تواضع؛ من هیچ کاری انجام ندادم و فقط تواضع داشتم.» از ایشان سؤال کردند این تواضع به چه معناست؛ پاسخ دادند: «زمانی که من رئیس‌جمهور و امیرعبدالله ولی‌عهد بود، قرار شد در داکا با هم صحبت کنیم که او خواست من به اتاقش بروم و قبول کردم. بنابراین فقط با یک تواضع توانستم رفتار را تغییر بدهم.»
سردار وحیدی، در پاسخ به این پرسش که نظرتان درباره الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و لوایح مشابه آن چیست، اظهار داشت: این کنوانسیون ابهامات زیادی دارد و الحاق ایران به آن می‌تواند پیامدهای زیادی داشته باشد که باید بیشتر بررسی شود. وحیدی ادامه داد: طرح FATF یک نظام کسب اطلاع و به یک مفهوم جاسوسی و کنترلی است که همه اختیارات آن در دست آمریکا و چند کشور اروپایی است.
مشاور رئیس حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه اعلام کرد: انیس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه، معتقد است محمد‌بن‌سلمان، ولی‌عهد سعودی، متهم ردیف اول قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، در کنسولگری عربستان در استانبول است.
محمدباقر قالیباف گفت: ما نظامی داریم که در مقابل استکبار ایستاد و باید موضوع FATF را دقیق دنبال کند، ما نباید از FATF عبور کنیم؛ بلکه باید نسبت به آن تصمیم‌ بگیریم. اساس مذاکره با آمریکا را نظام تصمیم گرفت؛ ولی در اجرا مسئولان، مذاکره را به روش مبارزه انجام ندادند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات