صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۰۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 21 بهمن

امیر موسوی دیپلمات سابق ایرانی گفت: طبق اطلاعی که دارم، هفته گذشته پیامی از واشنگتن (از طریق واسطه‌هایی) برای گفت‌وگوی مستقیم با آقای روحانی رسید. حتی آقای ترامپ اعلام آمادگی کرده که به تهران سفر کند. پنج کشور (دو کشور اروپایی و دو کشور عربی و یک کشور در جنوب شرق آسیا) همزمان از طرف آمریکا در حال وساطت هستند. یکی از واسطه‌ها عمان است. پیام‌ها هم از شخص ترامپ و داماد او [جرد کوشنر] به تهران می‌رسد. طی ماه گذشته چند پیام به تهران ارسال شد؛ اما ایران اصلاً تمایلی به آن ندارد.
پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه، بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر با دشمن از موضع تفاهم و مذاکره وارد شویم، آنها دست از دشمنی با ما برمی‌دارند و مشکلات کشور حل می‌شود، گفت: این تفکر یک راهبرد کاملاً اشتباه است؛ چرا که در جریان مذاکرات اخیر و برجام به همه ثابت شد که برای دشمن مذاکره و تفاهم فرقی ندارد.
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد، مبادلات تجاری این کشور با ایران در 11 ماهه سال 2018 رشد 188درصدی داشته است. مبادلات تجاری دو کشور که در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال 2017 بیش از 174/6 میلیون دلار بوده در مدت مشابه سال 2018 با رشد حدود سه برابری به 503/1 میلیون دلار افزایش یافته است.
شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به شکست‌های پی‌درپی گروهک تروریستی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها در اجرای توطئه‌های آمریکا علیه ایران، گویا مقامات این کشور به این نتیجه رسیده‌اند که به سراغ افراد جدید و جوان بروند تا شاید بخشی از آرزوهای آنها علیه ایران تحقق یابد؛ سیاستی که بی‌شک همچون گذشته با شکست مواجه خواهد شد.
سناتور دموکرات الیزابت وارن به طور رسمی اعلام کرد در انتخابات 2020 نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا  خواهد شد. وی که اهل ایالت ماساچوست است، خواستار مبارزه علیه نابرابری اقتصادی، مبارزه با فشار بر طبقه متوسط و پاسخگو کردن طبقه مرفه شده است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات