صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۴۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 23 بهمن

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در توئیتی درباره چهار دهه تلاش آمریکا برای شکست دادن جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «۴۰ سال ناتوانی از پذیرش این واقعیت که ایرانی‌ها دیگر هرگز تحت انقیاد درنمی‌آیند. ۴۰ سال ناتوانی از منطبق کردن سیاست ایالات متحده با واقعیت. ۴۰ سال شکست در بی‌ثبات‌سازی ایران از طریق خون‌ریزی و پول خرج کردن. بعد از ۴۰ سال انتخاب‌های اشتباه، وقت آن است که «دونالد ترامپ» [رئیس‌جمهور آمریکا] در سیاست شکست‌خورده ایالات متحده بازنگری کند.»
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی گفت: برخی بیان می‌کنند اگر بخواهیم بهانه دست دشمن ندهیم، باید این قرارداد‌ها و کنوانسیون‌ها را امضا کنیم اما چه کسی تضمین می‌کند که اگر امضا شد، بهانه دشمن تمام شود؟ مگر مسئله هسته‌ای بهانه دشمن نبود؟ بعد از آن مسئله موشکی و حقوق بشر را مطرح کردند. وی افزود: بیان می‌کنند ما تضمین نمی‌کنیم که با امضای آنها مشکلات اقتصادی حل شود، اگر قرار است حل نشود، قرار است امضای آنها چه ثمره‌ای برای ملت ایران داشته باشد؟
روزنامه یهودی «جوییش پرس» با اذعان به حضور گسترده ایرانی‌ها در راه‌پیمایی تهران و دیگر شهرها، نوشت: مردم ایران با تمسخر آمریکا، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند. این روزنامه آمریکایی که صهیونیست‌ها آن را اداره می‌کنند، با اذعان به تعداد عظیم شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی تهران و دیگر شهرهای ایران، نوشت: «نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاریکی شب، این ایرانی‌ها را از جشن گرفتن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بازنمی‌دارد.»
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی در مصلای امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما تاکنون با اشراف و هوشیاری کامل و با رصد فراگیر، حرکت دشمنان را مدنظر داشتیم و همان‌طور که دیدید در این ایام، اتفاق خاصی نیفتاد. وی افزود: ۱۹ بهمن گروهی هفت نفره مرتبط با داعش که برنامه‌هایی داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.
شبکه خبری «زددی‌اف» آلمان در برنامه‌ای با بررسی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به صورت زنده با «یورگ برازه» خبرنگار این شبکه در تهران ارتباط برقرار کرد و دیدگاه وی را در زمینه جو حاکم بر راه‌پیمایی جویا شد. خبرنگار این شبکه آلمانی در تهران تصریح کرد، مردم ایران مشکلی با جمهوری اسلامی ایران ندارند و آنچه به آن انتقاد دارند، شیوه اداره کشور است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات