صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۹۳

از اعتراض سعودی‌ها تا تناقض ارزیابی‌ها

1ـ سعودی‌ها زودتر از صهیونیست‌ها معترض شدند!
روزنامه «الاخبار» در گزارشی نوشت: «انتظار می‌رفت با مواضع سیدحسن نصرالله در شبکه المیادین، جیغ ‌و داد اسرائیلی‌ها در فلسطین اشغالی بالا برود؛ اما این بار جیغ رسانه سعودی بلند شد. این شبکه حمله‌ای سازماندهی‌شده به حضور نصرالله در این شبکه‌ به راه انداخت.» در ادامه این گزارش آمده است، شبکه العربیه از مصاحبه نصرالله به عنوان فرصتی برای تحریک افکار عمومی در داخل لبنان استفاده کرد و مدعی شد بسیاری از کارشناسان و لبنانی‌ها از این گفت‌وگوی تلویزیونی انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند، لبنان خارج از توجه نصرالله بود. برخلاف آنچه العربیه گزارش کرد، نصرالله در پاسخ به چندین پرسش المیادین در زمینه تشکیل دولت لبنان، مبارزه با فساد و مسائل دیگر داخلی لبنان صحبت کرد.

2ـ ورود بانک مرکزی به رمز ارزها
سیدابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک بانک مرکزی گفت: رصد کسب دانش تئوری بلاک چین و رمز ارزها و پلت‌فرم‌های مختلف بلاک چینی و تأسیس آزمایشگاه بلاک چین و رمز ارز از اقدامات انجام شده از سوی این شرکت است. وی هدف بهره‌برداری از بلاک ‌چین را کسب مزیت رقابتی جدید و خلق طرحی نو در مدل‌های کسب و کار موجود برشمرد و اظهار داشت: این فناوری می‌تواند به کاهش هزینه‌ها، بهبود فرایندهای خاص، ردیابی اطلاعات مشتری، افزایش امنیت و کاهش تقلب و کلاه‌‌برداری و همچنین افزایش شفافیت کمک کند؛ اما فناوری بنیادی بلاک ‌چین برای پیاده‌سازی در کاربردهای تجاری گسترده، هنوز آماده نیست.

3ـ تناقض ارزیابی تهدیدهای جهانی با ارزیابی ترامپ
گزارش سالیانه «ارزیابی تهدیدهای جهانی» که ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از تهدیدهای ادعایی پیش روی این کشور را منعکس می‌کند، اظهارات ترامپ درباره ایران، کره شمالی و شکست داعش را نقض کرده است. بر اساس این، کره ‌شمالی احتمالاً همه زرادخانه‌های هسته‌ای خود را تسلیم نخواهد کرد و ایران نیز در حال حاضر به دنبال توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود برای ساخت بمب نیست. این دو ارزیابی به طور مستقیم در تضاد با فرضیه‌های سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است. به علاوه گروه داعش همچنان فرماندهی هزاران نیرو را بر عهده داشته و هشت شعبه و ده‌ها شبکه در سراسر جهان دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات