صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۹۲

از حمله تروریستی تا مواضع عجیب

1ـ مواضع عجیب معاون رئیس دولت سازندگی!
«سیدمصطفی هاشمی‌طبا» معاون رئیس‌جمهور در دولت هاشمی‌رفسنجانی و نامزد انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «اگر می‌خواهیم کشوری باشیم که اقتصاد بین‌المللی داشته باشیم، GNP کشور افزایش پیدا کند و مردم از مواهب مختلف بیشتر بهره‌مند شوند، یکی از عوامل اصلی آن سیاست خارجی ماست؛ یعنی اگر بخواهیم در این جهت گام برداریم، باید روابط خود را با کشورهای مختلف از جمله آمریکا بهبود ببخشیم. اگر ما بر انقلابی بودن خود پافشاری کنیم و بر اینکه سیاست‌های فعلی ادامه پیدا کند و FATF و این‌گونه مسائل نیز تصویب نشود، به معنای این است که اقتصادی بسته، درون‌گرا و غیر قابل ارتباط با کشورهای خارجی خواهیم داشت.» این حمله به رویکرد انقلابی، تکیه به درون و اعتماد نداشتن به آمریکا در حالی است که تجربه ما در برجام و... دقیقاً خلاف این مسئله را به اثبات رسانده است!

2ـ حمله تروریستی به پاسداران حتماً جبران می‌شود
فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم وداع با 27 شهید اصفهانی حادثه تروریستی خاش در حسینیه ثارالله اصفهان در مصاحبه با خبرنگار صداوسیما گفت: اراده حفظ نظام با خون این شهدا تقویت می‌شود و دولت‌های مرتجع، از جمله امارات و عربستان که با دستور رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا فعالیت می‌کنند، بدانند ایران اقدامات جبرانی را به طور حتم انجام خواهد داد. سردار جعفری افزود: با توجه به اینکه دولت پاکستان این عناصر را پناه داده است و می‌داند محل استقرار آنها کجاست، باید پاسخگوی قطعی باشد. وی گفت: اگر این عناصر مجازات نشوند، اقدامات جبرانی ما روی این نیروی ضد انقلاب اعمال می‌شود و دولت پاکستان هم اثر حمایت خود را خواهد دید. سردار جعفری افزود: دشمنان مطمئن باشند همه نیروهای نظامی برای تأمین امنیت با مردم عهد بسته‌اند و در دفاع و ضربه به دشمنان عزمی راسخ‌تر از گذشته دارند.

3ـ اگر نمی‌توانید استعفا بدهید
احمد توکلی در جمع متحصنان معترض به تصویب لوایح FATF در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران گفت: اینکه کنوانسیون‌های پالرمو و CTF با استقلال سازگار نیست، موضوعی است که همه آن را قبول دارند. وی در ادامه یادآور شد: قول دادن و عمل نکردن و بعد هم به روی خودشان نیاوردن سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، اگر قول دادید و نتوانستید عمل کنید چرا مشکلات را گردن دیگری می‌اندازید؟ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یکی از علایم بی‌اعتمادی مردم این است که می‌گوییم با برجام هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد هم چرخ اقتصاد؛ ولی هیچ اتفاقی نیفتاد! الآن در مورد FATF هم همین حرف‌ها زده می‌شود. توکلی اظهار داشت: خودشان هم می‌گویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود. بعد هم می‌گویند ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم! خب اگر نمی‌توانید استعفا بدهید.

4ـ علنی شدن اتحاد صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک کلیپ تصویری منتشر کرده که در آن وزیر خارجه امارات کنار «خالد‌بن احمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی نشسته است و از ضرورت مقابله با نفوذ ایران سخن می‌گویند. در دقیقه 13 این ویدئو، وزیر اماراتی در واکنش به پرسشی درباره تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در سوریه علیه نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان، می‌گوید: «هر دولتی حق دفاع از خود در برابر خطرات دولت دیگر را دارد.» وزیر خارجه بحرین نیز مدعی می‌شود، امروز خطر ایران چالشی مهم‌تر از قضیه فلسطین است. ما از اختلافات فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به عنوان مهم‌ترین مسئله سخن می‌گوییم؛ ولی ما یک چالش بزرگ‌تر را شاهد هستیم و آن جمهوری اسلامی ایران است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات