صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۹۶

بهاری‌ها به دنبال جذب رضا پهلوی

هرچند دگرگونی مبنایی احمدی نژاد در آن روزها برای عموم مردم آنقدرها واضح نبود اما این تغییرات اساسی بعد از پایان دوران ریاست جمهوری وی علنا رخ نمایی کرد و اتفاقا طیف موسوم به «بهار» مصر هستند که بر روی این دگرگونی مانور هم بدهند.
به احتمال زیاد و قریب به یقین همان تعداد افراد محدودی که در سفرهای احمدی نژاد به استقبال وی می روند، هنوز خاطرات خوش ایام خدمتگزاری بی حاشیه دولت های نهم و دهم و پایبندی رئیس جمهور وقت به آرمان های اسلام و انقلاب را به یاد دارند و  احمدی نژاد دگرگون شده این روزها را به اشتباه همان احمدی نژاد پرتلاش روزگار خدمت رسانی می دانند.
 اسارت احمدی نژاد در دام انحرافی که به آن افتخار هم می کند از ابتدای دوران دولت دومش آغاز شد و با طرح مباحث مکتب ایرانی و... پیش رفت و در سال 90 با ماجرای خانه نشینی به اوج رسید. در نهایت هم دو سال آخر احمدی نژاد در تقابل با ارکان نظام و حواشی خسارت بار به پایان رسید.  
 هرچند دگرگونی مبنایی احمدی نژاد در آن روزها برای عموم مردم آنقدرها واضح نبود اما این تغییرات اساسی بعد از پایان دوران ریاست جمهوری وی علنا رخ نمایی کرد و اتفاقا طیف موسوم به «بهار» مصر هستند که بر روی این دگرگونی مانور هم بدهند.
 تغییر افراد پیرامون احمدی نژاد از افراد در ظاهر خدمتگزار و انقلابی به افراد پرحاشیه که امروز دو نفر از اصلی ترین آنها در حال گذران دوران محکومیتشان هستند هم سند مهم دیگری از تغییرات آنهاست. نامه نگاری های بی پرده با رهبرانقلاب از جایگاه یک مدعی، تعریف و تمجید از ملی گراها و ... هم از دیگر دلایل این تغییرات است. در تازه ترین مورد هم عبدالرضا داوری، از نردیکان احمدی نژاد که به عنوان مشاور رسانه ای وی هم از او یاد می شود، با انتشار مطالبی یک بار دیگر عمق فاجعه انحرف فکری جریان بهار را یادآوری کرده و با شرایطی حاضر شده است رضا پهلوی، فرزند متوهم شاه رژیم خائن پهلوی را هم به عنوان یک فرد بهاری قلمداد کند! داوری نوشته است: «رضا پهلوی هم اگر به خداگونگی انسان باور داشته باشد و برای توانمند شدن انسانها تلاش کند و با هر شیوه ای که برای انسان ها حقارت و ذلت میخواهد، مبارزه کند حتما بهاری است». شاید همین چند خط نوشته شده برای پذیرش رضا پهلوی در جمع انحرافیون بهاری کافی باشد که نشان دهد انحراف این جریان تا کجا پیش رفته است.
اما عبارت دوم داوری به خوبی هدف گذاری و خام اندیشی این جریان را نشان می دهد. داوری در ادامه توئیتش نوشته است: «اصولا نهضت بسوی بهار، حزب و تشکیلات سیاسی نیست، جریانی انسانی است که مرز مذهبی و سیاسی و نژادی و جغرافیایی ندارد». بنا بر آنچه سردمداران این جریان علنا اظهار می کنند، نهضت به سوی بهار که احمدی نژاد منشور آن را هم رونمایی کرد، هیچ مرزی ندارد و هرکسی حتی سلطنت طلب ها و خود پهلوی هم در آن جای دارند. پس به طریق اولی افرادی نظیر بازرگان قطعا بهاری هستند که داوری آن را به قاطعیت نوشته و رحمت الهی هم برای او طلب کرده است. بازرگانی که امام راحل در وصف جریان او و نهضت به اصطلاح آزادی حجت را تمام کرد. اما احمدی نژاد و دوستانش اصرار دارند تا هم نان امام را بخورند و هم از نهضت آزادی استفاده کنند. از سمت و سویی در دهه فجر برای بیعت با امام به مرقدش بروند و از طرف دیگر بدشان نمی آید حتی طرفداران پهلوی را هم جذب کنند. هم از نام «پیرو خط رهبر»! استفاده کنند تا مردم را برای پرکردن تجمعاتشان در مساجد یا حسینیه‌ها ترغیب کنند و هم خلاف جهت رهنمودهای رهبری عمل کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات