صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۳۶

اخبار ویژه روزنامه‌ها 9 اسفند ماه

روزنامه کیهان **

ناکامی ورشکستگان خروج از حاکمیت برای قربانی کردن ظریف

نشریات مدعی همسویی با دولت، نقش دوگانه‌ای را در قبال استعفای محمدجواد ظریف در پیش گرفتند. این طیف از یک سو، منتقدان را متهم به خوشحالی از استعفای ظریف معرفی کردند و از سوی دیگر قلم را دست کسانی سپردند که می‌گویند کار ظریف درست بود و باید استعفا می‌کرد و می‌رفت!

روزنامه ایران تیتر یک دیروز خود را به عبارت «نه به استعفا» اختصاص داد اما سرمقاله خود را به عباس عبدی سپرد تا دوگانگی حاکمیت القا کند. عبدی جزو اولین نفرات در میان افراطیون مدعی اصلاحات بود که دقایقی پس از اعلام استعفای ظریف، در توییتر هورا کشید و نوشت ظریف کار خوبی کرد استعفا کرد(!)

وی در دوره اصلاحات، از مدعیان خروج از حاکمیت بود و به هر بهانه‌‌ای از دولتمردان و نمایندگان مجلس می‌خواست استعفا داده و از حاکمیت خارج شوند. با این وصف معلوم نیست روزنامه دولت چرا ستون سرمقاله خود را به یک مدافع خروج از حاکمیت که از استعفای ظریف حمایت کرده بود سپرد و همزمان تیتر «نه به استعفا» را برای تیتر اول خود انتخاب کرد؟!

در همین حال روزنامه آرمان نیز دیروز به قلم فریدون مجلسی نوشت: به نظر می‌رسد که مأموریت آقای ظریف انجام یافته و خارج از مأموریتی که اوج آن را در برجام مشاهده کردیم و خیلی هم موفقیت‌آمیز بود، موقعیت دیگری برای وی باقی نگذاشتند که ادامه دهد. آقای ظریف باید به دانشگاه و تدریس بازگردد و سیاست خارجی را به دست کسانی بسپرد که از اختیارات لازم برخوردارند.

گفتنی است اشتیاق افراطیون در پشت هزینه‌تراشی برای کشور در توییت‌ها و نوشته کسانی چون شکوری‌راد، رمضان‌زاده، آذر منصوری، عیسی سحرخیز، حجت نظری و... آشکار بود.

یادآور می‌شود در پی انتشار خبر استعفای ظریف، حجت نظری عضو شورای شهر تهران و عضو اعتماد ملی نوشته بود: استعفای ظریف و شهامت او را تحسین می‌کنم. کاش همه ما شهامت داشته باشیم(!)

علی شکوری‌‌راد رئیس حزب اتحاد ملت نیز نوشته بود: ظریف یک دیپلمات تمام‌عیار است و ظرایف سیاست را می‌شناسد و پیامدهای هر اقدامی را می‌داند. او به خوبی می‌دانسته است یا نباید # استعفا بدهد یا اگر استعفا داد ناگزیر باید پایش بایستد چرا که می‌فهمد استعفا # پایان کار ظریف نیست. بازگشت به کار پس از اعلام کناره‌گیری پایان کار ظریف است.

همچنین عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت اصلاحات که مدت‌هاست با ضدانقلاب همکاری می‌کند، نوشت: «روحانی اگر مرد میدان سیاست باشد، به جای تلاش برای بازگرداندن ظریف خود نیز باید استعفا دهد».

سخنان پوپولیستی و تحریف‌آمیز برای توجیه FATF

در حالی که لوایح چهارگانه مربوط به FATF در حال طی کردن مراحل قانونی خود است آقای روحانی به جای پاسخ به نتایج فاجعه بار این لوایح و انتقادات کارشناسان، دست به پروپاگاندا و اظهارات پوپولیستی می‌زند.

به گزارش رجانیوز، روحانی نپذیرفتن زیاده‌خواهی‌های گروه اقدام مالی را خودتحریمی معرفی کرده و گفت: «نمی‌شود که هم آمریکا ما را تحریم کند، هم سلیقه عده‌ای در داخل» این صحبت درحالی است که ظریف قبلا در مجلس گفته بود قرار نیست با پذیرش لوایح مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

روحانی در حالی می‌گوید که «اگر رابطه ما با ‌FATF قطع شود، فعالیت بانکی ما با دنیا دچار مشکل می‌شود» که انگار نمی‌داند ایران سال‌هاست که خواسته‌های ‌FATF را نپذیرفته اما مبادلات مالی‌اش را انجام داده است.

پس از تصویب ‌CFT در مجلس بود که دیوید لوئیس دبیر اجرایی ‌FATF در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد نه‌تنها تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه ساختگی آمریکا وجود ندارد که ایران باید تعریف گروه‌های تروریستی مدنظر ‌FATF را بپذیرد و استثناهایی که برای برخی گروه‌ها در نظر گرفته را بردارد!

روحانی در حالی ادعا دارد با پذیرش خواسته‌های ‌FATF مشکلات بانکی حل می‌شود که رئیس FATF معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا است! یعنی رئیس اتاق جنگ اقتصادی آمریکا درصدد تحمیل این خواسته‌ها برای جلوگیری از دورزدن تحریم‌ها توسط ایران است اما دولت در استدلالی مضحک نپذیرفتن دستورات دشمنان را دیوار کشیدن در مرزها معرفی می‌کند.

روحانی حتی به مطلب خلاف واقعی در این خصوص نیز متوسل می‌گردد و می‌گوید رهبری چند بار به من گفتند که با این لوایح 4‌گانه مخالفتی ندارم. رهبر انقلاب قبلا در این خصوص گفته بودند: «بنده هم در مورد همین چیزهایی (کنوانسیون‌هایی) که اخیرا در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر، گفتم مجلس مستقلا خودش قانون بگذارند، فرض کنیم ]موضوع[ مبارزه با تروریسم یا با پولشویی است؛ خیلی خب، مجلس شورای اسلامی یک مجلس رشید و عاقل و بالغی است و پشتوانه‌های کاری خیلی خوبی هم دارد؛ بنشینند یک قانون بگذرانند؛‌این قانون، قانون مبارزه با پولشویی است، هیچ مشکلی هم ندارد، شرایط زیادی‌ای هم ندارد و همان کاری که خود شماها می‌خواهید بکنید، در این قانون مندرج است؛ این مهم است. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمی‌دانیم ته آن چیست یا حتی می‌دانیم که مشکلاتی هم دارد، به خاطر آن جهات مثبت و جنبه‌های مثبت، قبول بکنیم.» (30 خرداد 97)

ایشان همچنین بارها تذکر داده‌اند که صحبت‌های خصوصی و عمومی‌شان یکی است و دیگران نسبت‌های دروغ به ایشان ندهند. «مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلصین، آن نظر را منتقل می‌کند که اجراء کنند؛ مطلقا چنین چیزی نیست.» اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحا اعلام می‌شود؛ همینی است که من صریحا اعلام می‌کنم... نه جایز است، نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام می‌کند، وجود داشته باشد.» (31 مرداد 89)

اما مراد واقعی از خودتحریمی که روحانی با مغالطه از آن صحبت می‌کند چیست؟ براساس ‌FATF بانک‌های کشورهای عضو این گروه ویژه باید مبدا و مقصد تمام پول‌های ورودی و خروجی حساب‌های خود را برای این گروه ویژه افشا کنند و به طور کلی کشور ملزم به ارائه تمام اطلاعات مالی خود به کارگروه ویژه خواهد شد.

در واقع ما متعهد شده‌ایم که هر شخص حقیقی و حقوقی که در قطعنامه‌های سازمان ملل، در لیست تحریم قرار دارد، در ساز و کار مالی داخلی هم مورد تحریم قرار دهیم و اموال او را مسدود کنیم!!

براساس این توافق، ایران باید اطلاعات مالی خود را به مرکز ‌FATF ارسال کند تا آنها برای جلوگیری از هرگونه همکاری احتمالی با سازمان‌ها و شرکت‌های تحت تحریم، راهکار ارائه کنند.

نام بیش از 170 شرکت بزرگ و نهاد دولتی ایرانی در لیست بلندبالای تحریم‌های ‌SDN آمریکا که از سوی دولت این کشور ارائه شده‌اند به چشم می‌خورد که برهمین اساس احتمالا در آینده شاهد تحریم همه‌ یا تعداد زیادی از این نهادها و شرکت‌ها از سوی بانک‌های داخلی خواهیم بود.

کدام هشتگ درباره استعفای ظریف ترند شد؟

برخلاف خبرسازی دروغین خبرگزاری دولتی ایرنا و سایت زرد انتخاب، نه تنها هشتگ # ظریف- بمان در توییتر تبدیل به ترند نشد، بلکه پرکاربردترین هشتگ #فرار- ظریف و # دولت- ناهماهنگ بود!

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ پریشب ظریف به خاطر گلایه‌هایی که از روحانی داشت، استعفای خود را در اینستاگرام منتشر کرده و این اقدام وی موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی به دنبال داشت.

در همین راستا خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شد کاربران شبکه توئیتر روز سه‌شنبه در واکنش به استعفای «محمدجواد ظریف» با هشتگ «ظریف- بمان» خواستار ماندن وی شدند؛ به طوری که این هشتگ به ترند نخست توییتر تبدیل شده است!

این در حالی است که برخلاف خبرسازی خبرگزاری ایرنا نه تنها هشتگ #ظریف-بمان در توییتر تبدیل به ترند نشد، بلکه پرکاربردترین هشتگ، #فرار- ظریف و #دولت-ناهماهنگ بود!

1. فرار- ظریف: 14356 توییت

2. دولت- ناهماهنگ: 13283 توییت

3. ظریف: 3681 توییت

4. استعفای- ظریف: 2806 توییت

در حقیقت ترند توییتر فارسی هشتگ #فرار- ظریف بود که با بیش از 14 هزار توییت و ریتوییت طی زمان مشابه از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفت.

همچنین هشتگ #دولت- ناهماهنگ هم با بیش از 8 هزار توییت و ریتوییت در رتبه بعدی قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد برخلاف تلاش جریان‌سازی خاص برخی از دولتی‌ها از استعفای ظریف، این استعفا آن گونه که باید نتوانست کمکی به دولت برای خارج کردن فضای افکار عمومی از ناکارآمدی دولت کند و عمدتاً، سیاسیون همسو با دولت بودند که کوشیدند این اتفاق را مصادره به مطلوب خود کنند.

آشفتگی بازار زیر سر سیاست‌های دولت است

یک روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی نوشت سیاست‌های دولت به آشفتگی و نابسامانی قیمت‌ها در بازار دامن می‌زند.

جهان صنعت می‌نویسد: اوضاع سخت معیشتی، افزایش پی در پی قیمت‌ها، گوشت کیلویی 120 هزار تومان، پراید 50 میلیون تومانی، کاهوی 15 هزار تومانی، کاهش قدرت خرید مردم و بدتر از همه اینها، وعده و وعیدهای دولت برای حل مشکلات اقتصادی این سوال را به وجود می‌آورد که چرا دولت نمی‌تواند کاری برای این مشکلات انجام دهد؟ آیا دولت توانایی حل مشکلات اقتصادی را دارد؟ اگر می‌تواند چرا کاری از پیش نمی‌برد؟ اگر هم نمی‌تواند چرا این همه مسئول برای حل مشکلات اقتصادی دور هم جمع می‌شوند و جلسه و همایش برگزار می‌کنند؟ در حال حاضر وزارتخانه‌های زیادی درگیر تنظیم بازار شب عید شده‌اند اما همچنان شرایط همانند گذشته است.

قیمت مسکن و اجاره‌خانه از ابتدای سال حداقل دو برابر شده این در حالی است که حقوق کارگر و کارمندان یک ریال هم افزایش نیافته. از هر زاویه‌ای به مشکلات نگاه می‌کنیم می‌بینیم با این فرمانی که دولت در پیش گرفته حالاحالاها گرانی دست از سر مردم برنمی‌دارد. این موضوع را بارها کارشناسان هشدار داده‌اند اما هیچ‌کس در دولت حاضر نیست هشدارها را جدی بگیرد.

بر همین اساس واعظی آشتیانی معاون اسبق وزارت صنعت به «جهان صنعت» گفت: دولت به توصیه‌های کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی گوش نمی‌دهد. در حال حاضر بازار به حال خودش رها شده است.

وی با انتقاد از ناکارآمدی برخی مدیران اظهار کرد: متاسفانه امور اجرایی کشور در حوزه‌هایی مثل تنظیم بازار به دست افرادی سپرده شده که آزمون و خطا را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و به توصیه‌های اهل فن نیز توجهی ندارند.

دولت در قاچاق گوسفند و واردات دوباره آن، مقصر اصلی است

یک روزنامه اصلاح‌طلب، دولت را عامل اصلی نابسامانی در عرضه گوشت مصرفی مردم معرفی کرد.

دنیای اقتصاد نوشت: از یک طرف، عده‌ای با پذیرش انواع ریسک‌های جانی و مالی به قاچاق گوسفند به خارج مرزها مشغول شده‌اند و از سوی دیگر دولت نیز با پذیرش انواع هزینه‌های سنگین و استفاده از منابع ذی‌قیمت ارزی، آن هم در شرایط غیرعادی اقتصاد، به واردات گوسفند از طریق هواپیما مشغول است!

متهم این نابسامانی کیست؟ عده‌ای، قاچاقچیان گوسفند را مقصر معرفی می‌کنند، عده‌ای ذی‌نفعان واردات را و عده‌ای مرزبانان را. اما متهم اصلی هیچ کدام از اینها نیست، بلکه سیاست‌گذاری غلط اقتصادی در سال‌های اخیر و تداوم آن در برخی حوزه‌ها ازجمله بازار گوشت را باید متهم اصلی دانست.

دقیقا تا یک سال پیش مسیر قاچاق انواع کالا از آن سوی مرزها به داخل کشور بود؛ اما به‌تدریج از ابتدای سال‌جاری جهت قاچاق معکوس شد و از داخل به آن سوی مرزها جریان یافت. در پدیده‌ای مشابه، مشاهدات نشان می‌دهد که تا یک سال پیش، مردم تمایل داشتند از آن سوی مرزها خرید کنند؛ اما از ابتدای امسال، ناگهان داستان معکوس شد و سیل افراد از کشورهای همسایه برای خرید به داخل مرزهای ایران سرازیر شد. کدام حالت درست و به صلاح نزدیک‌تر است؟ هیچ‌کدام.

قاچاق چه از آن سو و چه از این سو و هجوم برای خرید چه به آن سو و چه از آن سو، در همه حالت‌ها، نشانه عدم‌ تعادل در بازار ارز است.

اگر سیاست ارزی چهار سال قبل درست بود و نرخ ارز متناسب با تورم تعدیل می‌شد، نه‌تنها قاچاق نوع اول اتفاق نمی‌افتاد که تولید داخلی را به نابودی بکشاند، بلکه نرخ دلار نیز هم‌اکنون حداکثر هفت تا هشت هزار تومان بود نه ۱۳ هزار تومان. این اضافه‌پرش دلار که تا مرز ۱۹ هزار تومان هم رفت، نتیجه آن اهمال در سیاست ارزی و فشردن فنر ارزی به مدت چهار سال بود.

همچنین اگر سیاست ارزی در چهار سال گذشته درست بود، آنچه را که اکنون قاچاق کالا به خارج می‌نامیم با افتخار می‌توانستیم صادرات بنامیم که نه از سفره مردم بلکه از مازاد تولید داخلی صادر می‌شد. طبیعی است در آن صورت، واردات آن سال‌ها هم با دلار ارزان نمی‌توانست تولید داخلی را از سفره مردم عقب براند. آنچه چهار سال اقتصاددانان دلسوز کشور فریاد کردند و آنان که باید بشنوند، نشنیدند.

اما حال که این گونه شده است، چاره چیست؟ آقای سیاست‌گذار تصور می‌کند گوشت ارزان فقط با دلار ارزان امکان‌پذیر است. اما فراموش می‌کند که هزینه فرصت دلاری که با شعبده‌بازی حسابداری برای واردات گوشت ۴۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود، درواقع همان ۱۳ هزار تومان است.

یعنی هر دلار برای گوشت وارداتی نه ۴۲۰۰ تومان، بلکه ۱۳ هزار تومان تمام می‌شود؛ آقای سیاست‌گذار دلارهای «سخت به دست آمده» کشور را درحالی‌که تقاضای بازار بدون پاسخ می‌ماند صرف واردات گوشت می‌کند و آقای قاچاقچی (که می‌توانست در یک اقتصاد سالم یک صادرکننده محترم باشد) با قاچاق گوسفند سعی می‌کند دلار موردنیاز بازار را تامین کند.

*********************************

روزنامه رسالت **

نقوي‌حسيني: حضور بشار اسد در ايران اهميت فراواني در آينده دو کشور دارد

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: حضور بشار اسد در ايران اهميت فراواني در آينده دو کشور دارد.سيد حسين نقوي‌حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سياسي خبرگزاري آنا، با اشاره به ديدار رئيس‌جمهور سوريه با مقام معظم رهبري، اظهار کرد: سفر بشار اسد به جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان عالي‌ترين مقام کشوري که سال‌ها درگير تروريسم و تجاوزگري بوده و پس از مدت طولاني توانسته چنين سفري داشته باشد، امري استراتژيک و مهم بود.

وي با بيان اينکه سوريه سال‌ها تحت سلطه صهيونيست‌ها، آمريکا، انگليس و فرانسه بود تصريح کرد: دخالت‌هاي خارجي باعث به خطر افتادن وحدت سرزميني سوريه شد و استقرار دولت قانوني اين کشور را به خطر انداخت.وي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران در شرايط سخت گرفتاري ملت سوريه برابر داعش کنار آنان ايستاد و دولت سوريه توانست مقابل تروريست‌هاي داعش و تجاوزگران پيروز شود.

وي گفت: سوريه نخستين‌ جايي بود که دماغ آمريکايي‌ها در آنجا به خاک ماليده شد و توطئه‌هاي آنان به نتيجه نرسيد. بنابراين رئيس‌جمهور سوريه آمد تا از صبر و مقاومت ملت ايران در کنار مردم سوريه قدرداني و درخواست کند تا ايران در کنار سوريه بماند و محور مقاومت را حمايت کند.نقوي‌حسيني با بيان اينکه حضور بشار اسد در جمهوري اسلامي ايران و ديدار خصوصي او با مقام معظم رهبري اهميت فراواني در ادامه همکاري‌هاي دو کشور دارد گفت: برخي مي‌خواستند با موج سواري روي استعفاي وزير امور خارجه اهميت اين ديدار را زير سؤال ببرند که خوشبختانه تلاش‌هايشان نتيجه‌اي در بر نداشت.

*********************************

روزنامه خراسان**

مجوز دولت به 2 وزیر بر اساس قانون مصوب 1345

طبق نامه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به وزیران ارتباطات و اطلاعات، به آن ها اعلام شده حسب تصمیم جدید هیئت وزیران، قرار است در موارد درج شده در ماده 7 قانون استفاده از بی سیم های اختصاصی و غیر حرفه ای مصوب سال 1345 که شامل مواجهه قانونی با دستگاه های فرستنده بی ‌سیم فاقد پروانه استفاده و دستگاه‌هایی که مدت ‌اعتبار پروانه آن ها منقضی یا پروانه آن ها به طور موقت لغو شده است ، مطابق قانون مذکور و آیین نامه اجرایی آن اقدام شود.

مجوز واگذاری گسترده اراضی ورزشی به فدراسیون ها

پس از گزارش یک عضو کابینه درباره نامناسب بودن امکانات و تجهیزات سخت افزاری فدراسیون های ورزشی که تاثیر منفی بر عملکرد حرفه ای آن ها داشته و تحقق اهداف مد نظر را دشوار کرده، مقرر شده به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه هر رشته ورزشی و در چارچوب ماده ۶۹ قانون تنظیم مقررات مالی دولت، مجوز واگذاری استفاده از تعداد قابل توجهی از اراضی تحت اختیار وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون های ورزشی صادر شود.

*********************************

روزنامه ایران**

سانسور نامه روحانی به ظریف در صدا و سیما

خبر اول اینکه،سایت عصر ایران در مطلبی نوشت: تلویزیون در بخش خبری ساعت 14 روز چهارشنبه بخش‌هایی از نامه مخالفت رئیس جمهوری با استعفای وزیر خارجه را نخواند. خصوصاً اشاره به شادی اسرائیلی‌ها را. شاید چون در داخل هم کسانی خوشحال شده بودند! در بخشی از این مطلب آمده است: گوینده بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از 20 دقیقه و در ساعت 14:20 و بعد از پخش گزارشی درباره پژوهش‌های امیدوارکننده با موضوع «آب شیرین‌کن»‌ها از خبرنگار صدا و سیما در آبادان،‌ خبر مخالفت مکتوب رئیس جمهوری با استعفای محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه را خواند اما ترجیح داده شده بود بخش‌هایی را نخوانند و تنها قسمت‌هایی را بخوانند و به تعبیر درست‌تر بخش‌هایی از نامه «عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از رهبری»- تعریف قانون اساسی از رئیس جمهوری- به رئیس دستگاه دیپلماسی را که بر عرصه سیاست و اقتصاد اثرگذار است، سانسور کردند. نامه طولانی هم نیست که بگوییم وقت و فرصت نداشتند. نویسنده پرسیده است: مگر این صدا و سیمای «جمهوری اسلامی ایران» نیست و حسن روحانی هم «رئیس» جمهوری اسلامی ایران نیست؟ پس این چه رفتاری است که صدا و سیما با رئیس و وزیر دارد؟ روحانی با این صدا و سیما چه باید بکند؟

شورای عالی امنیت ملی هم از کریمی قدوسی شکایت کرد

خبر دیگر اینکه ، محمدجواد جمالی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت: آقای کریمی قدوسی در قم صحبت‌هایی را درباره آقای روحانی و آقای لاریجانی مطرح کرده که در پی آن دادستانی کل کشور علیه ایشان شکایت کرد، در این راستا بنا شد که وی در هیأت نظارت حضور پیدا کرده و توضیح دهد. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: همچنین شکایتی از یک نهاد رسمی (شورای عالی امنیت ملی) از آقای کریمی قدوسی درباره فیلم منتشر شده از آقای دری اصفهانی در مجلس به هیأت رسیده است که در این باره هم آقای کریمی قدوسی در هیأت توضیح می‌دهد. جمالی درباره اظهارات کریمی قدوسی درباره ام‌آی سیکس، گفت: سپاه تنها بیانیه و جوابیه‌ای را منتشر کرده است که تکذیبیه بوده، شکایتی از ایشان به هیأت نرسیده است. وی اظهار کرد: شکایتی از مجتبی ذوالنور درباره صحبت‌هایش از رئیس جمهوری شده است که ذوالنور صحبت‌هایی درباره عدم حضور رئیس جمهوری در زمستان گذشته در محل کارش را مطرح کرد که قرار شد در اولین جلسه برای ارائه توضیحات در هیأت حضور پیدا کند.

وعده وزیر دفاع برای واگذاری بزرگ

دست آخر اینکه، وزیر دفاع از اعلام اخباری درباره واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح طی روزهای آتی خبر داد. به گزارش «ایران»، امیر سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه جلسه دیروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره جدایی بنگاه‌های اقصادی از نیروهای مسلح گفت: ظرف دو- سه روز آینده خبرهای خوبی در مورد جدایی بنگاه‌های اقتصادی از نیروهای مسلح منتشر می‌شود.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

با دیدن صحنه دیدار رهبری با اسد اشک‌هایم جاری شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان از سفر کوتاه بشار اسد به تهران استقبال و اظهار کرد: با دیدن تصویر دیدار رهبری با بشار اسد اشک‌هایم جاری شد. به گزارش ایسنا، سیدحسن نصرالله در یک دیدار داخلی درباره صحنه دیدار و دست دادن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی گفت: از دیدن این صحنه اشک‌هایم جاری شد. بشار اسد روز دوشنبه در نخستین سفر خود به ایران بعد از آغاز بحران در کشورش در سال ۲۰۱۱، در تهران مورد استقبال مقامات عالی کشورمان قرار گرفت. او در این سفر دیداری صمیمانه با مقام معظم رهبری داشت و پس از آن با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدارها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و بین‌المللی داشت.

پیکر ۵ شهید مدافع حرم با آزمایش DNA شناسایی شد

روابط عمومی سپاه اعلام کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی گروه تفحص نیروی قدس سپاه، پیکرهای 5 تن از شهدای ایرانی مفقود در سوریه کشف و پس از انجام آزمایش‌های DNA هویت آنان شناسایی شد. به گزارش مهر، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و مستمر گروه تفحص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیکرهای پاک و مطهر 5 تن از شهدای ایرانی که حین ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بودند، کشف و پس از انجام آزمایش‌های DNA هویت آنان شناسایی شد. در این اطلاعیه اسامی شهدا بدین شرح اعلام شده است: بسیجی شهید «سعید انصاری» از استان تهران، پاسدار شهید «حمید محمدرضایی» از استان قزوین، پاسدار شهید «محمد قنبریان» از استان سمنان، پاسدار شهید «سیدجواد اسدی» از استان مازندران و بسیجی شهید «میثم نظری» از استان تهران. روابط عمومی کل سپاه در این اطلاعیه تصریح کرده است: پیکرهای مطهر این شهدای والامقام هفته آینده بر دوش مردم قدرشناس و انقلابی ایران اسلامی در استان‌های خود تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وزارت اطلاعات اعضای یک باند فساد در گمرک را دستگیر کرد

سربازان گمنام امام زمان(عج) با شناسایی باند فساد اقتصادی، تعدادی از کارمندان متخلف، مرتبطان و دلالان این پرونده از جمله یکی از مدیران کل گمرک را دستگیر کردند. به گزارش مهر، سربازان گمنام امام زمان(عج) با همکاری کارکنان پاکدست گمرک و با شناسایی باند فساد اقتصادی، تعدادی از کارمندان متخلف، مرتبطان و دلالان این پرونده از جمله یکی از مدیران کل گمرک را دستگیر کردند. دریافت رشوه برای نقض تشریفات قانونی گمرکی، اظهار غیرواقعی در تعیین ارزش کالاها و تضییع حقوق و عوارض گمرکی از جمله اقدامات این باند است. سربازان گمنام امام زمان(عج) همچنین مأموران قلابی که با جعل عنوان وزارت اطلاعات از این باند اخاذی می‌کردند را نیز بازداشت کردند.

۲ اسفند ۹۸ انتخابات مجلس و خبرگان برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت کشور از مشخص شدن زمان دقیق برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه مقدمات و فرآیند اجرایی برگزاری انتخابات سال ۹۸ آغاز شده است، اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی وزارت کشور برای بخشداران، فرمانداران و سایر دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آغاز شده و طبق جدول زمانبندی انجام خواهد شد. وی با اشاره به مکاتبات وزارت کشور با شورای نگهبان پیرامون تعیین زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: براساس تأیید شورای نگهبان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه۲ اسفند سال آینده برگزار خواهد شد.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات