صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۴۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 8 اسفند

محمدرضا عارف اظهار داشت: شخصاً از برخی احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان گلایه‌مند هستم؛ چرا که تصور می‌شود رابطین این احزاب جمع‌بندی شورای عالی اصلاح‌طلبان را به حزب متبوع خود منتقل نمی‌کنند، به همین دلیل هیچ‌وقت احساس نکردیم رابطه تنگاتنگی با احزاب وجود دارد. رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: اگر درباره برخی مسائل جریان اصلاحات صحبت کنم، مطمئنم همان کسانی که بحث سکوت من را مطرح می‌کنند، گلایه‌مند خواهند کرد.
دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس گفت: همه شناورهایی که وارد خلیج‌فارس می‌شوند، رصد شده و اشراف کامل اطلاعاتی با آنها داریم. زمانی که ورود یک ناو بیگانه در منطقه صورت می‌گیرد، در دریای عمان ارتش و در خلیج‌فارس سپاه از نقطه ابتدا تا نقطه خروج آنها را رصد می‌کند. خلیج‌فارس خانه ما است و حضور اینها هیچ امنیتی را به ارمغان نخواهد آورد و ما و همسایگان‌مان می‌توانیم با هم‌افزایی و همدلی این منطقه مهم سوق‌الجیشی را نگهداری کنیم.
«جان برنان» رئیس پیشین سیا در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» اظهار داشت: «کره شمالی سال‌ها در حال توسعه جنگ‌افزارهای اتمی و موشک بالستیک است و آن‌ را علیه تلاش بالقوه آمریکا در متحد کردن شبه‌جزیره تحت سلطه کره جنوبی بر می‌شمارد، بنابراین کیم این مسئله را به عنوان یک تهدید عینی می‌بیند و من باور ندارم که رهبر کره شمالی تمایلی به دست کشیدن از زرادخانه اتمی خود داشته باشد.»
پس از کمبود دلار که به بحران ارزی بی‌سابقه‌ای در زیمباوه منجر شد، این کشور دلار را کنار گذاشت. در همین راستا، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد امیدوار است این اقدام به نحو مؤثری به بازگشت ثبات به اقتصاد این کشور بحران‌زده آفریقایی کمک کند. گفتنی است، زیمباوه پیشتر به منظور مقابله با بحران ابرتورم خود در سال ۲۰۰۹ میلادی ناچار شده بود دلار را به عنوان واحد پولی خود انتخاب کند.
با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) درباره نحوه فعالیت و عناصر کلیدی دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید تحت عنوان «ورد واید انرژی»، تعداد ۱۹ نفر از سرشبکه‌ها، افراد شاخص و تأثیرگذار این شبکه هرمی، در استان‌های فارس، گلستان و سمنان دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.
شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از «نوآم شار» مقام ارشد صهیونیستی نوشت: هکرهای ایرانی به شکل نگران‌کننده‌ای به سامانه هشداردهنده موشکی اسرائیل نزدیک شده‌اند. این مقام صهیونیست، حملات سایبری جمهوری اسلامی را مخرب‌ترین حملات در فضای سایبری امروزه توصیف کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات