صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۹۶

حرف روز/ فراتر از تبیین!

دیروز شهر مقدس قم و دومین حرم امن اهل بیت(ع) در ایران عزیز شاهد تجمعی بزرگ از روحانیون، طلاب و استادان حوزه‌های علمیه قم و جمعی از مردم در حمایت از بیانیه «گام دوم انقلاب» بود که رهبر معظم انقلاب در 22 بهمن صادر کردند[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: دیروز شهر مقدس قم و دومین حرم امن اهل بیت(ع) در ایران عزیز شاهد تجمعی بزرگ از روحانیون، طلاب و استادان حوزه‌های علمیه قم و جمعی از مردم در حمایت از بیانیه «گام دوم انقلاب» بود که رهبر معظم انقلاب در 22 بهمن صادر کردند. هدف تجمع‌کنندگان دو نکته اساسی «تبیین» و «اجرایی‌سازی بیانیه» بود.
این دو نکته در وهله اول مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه نیز هست و اساساً پاسخگویی به نیازهای جامعه نیز به بیان حکیمانه معظم‌له به تحقق عملی این بیانیه و دیگر اسناد بالادستی در عرصه‌های ملموس زندگی مردم وابسته است و الاّ به آفت بازخوانی و تکرار صرف مبتلا شده، مضر و اعتمادزدا نیز خواهد شد. دقیقاً این مهم‌ترین آفتی است که این بیانیه و دیگر صحبت‌های نورانی رهبر معظم انقلاب را تهدید می‌کند؛ چرا که اگر مسئولان در قوای گوناگون کشور، به ویژه مسئولان اجرایی و دولتی به این سیاست‌ها، برنامه‌ها و ابلاغیه‌هایی، مانند اقتصاد مقاومتی و خصوصی‌سازی اصل 44، منشور مبارزه با فساد و... به درستی و کارشناسانه و به دور از مفسده‌هایی، چون خصولتی‌سازی، باندبازی و رانت‌جویی‌ها عمل می‌کردند، اساساً امروز وضعیت به گونه‌ دیگری بود و دشمن نمی‌توانست سوء‌استفاده کند و امید از دست رفته خود برای براندازی نظام و چالش‌سازی‌های جدید برای کشور را در سر بپروراند.
اما برای تبیین و تحقق عملی بیانیه گام دوم که چشم‌انداز انقلاب اسلامی ایران را ترسیم کرده است، همگان با یک سؤال مهم و اساسی مواجه هستند و آن اینکه سهم من برای رسیدن به این هدف چیست؟
حوزه علمیه قم به منزله مادر و منشأ انقلاب و دانشگاهیان عزیزی که دلسوز سرنوشت انقلاب و نظام اسلامی هستند چه کاری می‌توانند بکنند؟ منِ رسانه چگونه می‌توانم اهمیت و کاربردی بودن بیانیه را در ذهن اجتماع جا بیندازم و مطالبه‌گری از مسئولان برای حرکت در مدار تحقق بیانیه را مطالبه کنم؟ و... . بله، تبیین پسندیده و لازم است؛ اما کافی نیست. این گام حداقلی در شروع کار است و باید زود از آن عبور کرد و به لایه‌های عمیق‌تر تبیین پرداخت که وارد حوزه تحلیل دردها و شناخت درمان‌ها و نسخه‌پیچی عملی و راهبردی برای حل مشکلات می‌شود. در این مرحله همراهی و همدلی نخبگان حوزه و دانشگاه و مسئولان ضروری است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات