صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۸۶

از اظهارات ترامپ تا بازگشت دموکرات‌ها!

1ـ تأکید رهبر معظم انقلاب بر حل مشکلات سیل‌زدگان
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست مجوز رئیس‌جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های ناشی از خسارات سیل‌های اخیر، با تأکید بر جبران خسارت‌های مالی سنگین سیل، به ویژه خسارت‌های وارده بر کشاورزان تأکید کردند: «استفاده از صندوق توسعه ملی صرفاً در صورت مسدود بودن راه‌های دیگر ممکن است؛ لذا تأکید می‌شود دولت سریعاً از محل‌هایی، همچون پنج درصد مقرر در بودجه‌ عمومی کشور برای جبران خسارت حوادث غیرمترقبه، جابه‌جایی در ردیف‌های بودجه‌های عمرانی، بیمه‌ها و تسهیلات بانکی اقدامات لازم را آغاز کند و در ادامه پس از جمع‌بندی وضعیت، در صورت نیاز، برداشت از صندوق مزبور مورد تأیید اینجانب خواهد بود.»


2ـ انتظار بازگشت دموکرات‌ها!
روزنامه «آرمان» در سرمقاله خود به قلم «داوود هرمیداس باوند» نوشت: «از آنجایی که سال آینده میلادی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش است و دموکرات‌ها حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند، فرستادن شخصی مثل آقای تخت‌روانچی که خود از پایه‌گذاران برجام و مذاکره‌کنندگان توانمند است، می‌تواند موضع ایران را در سازمان ملل در جهت حقانیت ایران در موضوع برجام و نقض آشکار این توافق از سوی دولت فعلی آمریکا بسیار محکم کند. قبلاً نیز وزیر خارجه آلمان به آقای ظریف گفته بود که اگر ایستادگی کنید تا دوره چهار ساله ترامپ پایان یابد و در دوره بعدی دموکرات‌ها پیروز شوند، بدین علت که آنها به برجام پایبندی دارند و خود با ایران و کشورهای اروپایی به توافق برجام رسیدند، قطعاً به این توافق و انجام تعهدات خود باز خواهند گشت». این در حالی است که اگر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق و دموکرات آمریکا در همان زمان گفته بود: «شرط برخورداری ایران از امتیازات اقتصادی، کنار گذاشتن توانایی موشکی و متوقف کردن اقدامات منطقه‌ای است.»


3ـ اگر ما نباشیم، ایران دو هفته‌ای عربستان را می‌گیرد
بر اساس کتاب تازه‌ منتشر شده «قله‌ای که به جان دادن می‌ارزد؛ نبرد کنگره و آینده آمریکای ترامپ» نوشته «آنا پالمر» و «جیک شرمن» از روزنامه‌نگاران نشریه «پالیتیکو»، ترامپ در سپتامبر سال گذشته میلادی در جریان جلسه‌ای خصوصی با حامیان ملی حزب جمهوری‌خواه، سفری را یادآوری کرده که در سال ۲۰۱۷ به عربستان سعودی داشته است. او در این دیدار به پادشاه سعودی گفته است: «پادشاه، اگر ما بریم، اگر ارتش ما برود، ایران دو هفته‌ای [کشور] شما را می‌گیرد. شما فقط ۲ تریلیون دلار اینجا [سرمایه‌گذاری] کرده‌اید. اما همه شما [هواپیمای شخصی بوئینگ] ۷۴۷ دارید. ما برای محافظت از شما ۴ میلیارد دلار می‌خواهیم، وگرنه [از عربستان] خارج می‌شویم.» پادشاه هم گفت: «قبلاً چنین چیزی اتفاق نیفتاده، نمی‌فهمم.» و من گفتم «بله، می‌دانم، متأسفم، اما ما ۴ میلیارد دلار می‌خواهیم.» وی سپس در اشاره به سعودی‌ها، آنها را کودن توصیف کرده است.


4ـ نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۷
نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد، نرخ بیکاری با رشدی 0.1 درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۶ به ۱۲ درصد رسیده است. تعداد جمعیت بیکاران کشور در سال ۱۳۹۷، سه میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۹۶ نفر گزارش شده است که این تعداد در مقایسه با سال ۱۳۹۶ رشد ۹۵ هزار و ۵۵۵ نفری را تجربه کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، کمترین نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۷ مربوط به استان سمنان با نرخ بیکاری 7/2 درصد بوده است. بیشترین نرخ بیکاری در سال ۹۷ هم به استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 18/7 درصد می‌رسد. نرخ بیکاری در ۱۴ استان کشور از میانگین نرخ بیکاری در کل کشور بالاتر و در ۱۷ استان کشور از میانگین نرخ بیکاری در کل کشور پایین‌تر بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات