سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۴۷۳

سردار سلامی نماد شاکله معنوی سپاه

تسلط راهبردی در مواجهه با دشمن در حوزه‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم، از دیگر ویژگی‌های سردار سلامی است. تحلیل‌های راهبردی وی در سال‌های اخیر از تحولات در سطوح ملی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی،‌ بیانگر عمق دانش و معنویت او است. سردار سلامی با یک جهان‌بینی توحیدی و مبتنی بر معارف اسلامی، ‌پدیده‌ها، وقایع و تحولات را تحلیل و تبیین می‌کنند.

از سرلشکر پاسدار دکتر حسین سلامی،‌ می‌توان به عنوان برجسته‌ترین مصداق پاسدار مطلوب در تراز انقلاب اسلامی یاد کرد. سردار سلامی یک مؤمن مجاهد و انقلابی ولایتمدار،‌ مردمی و با بصیرت است. این یادگار دوران دفاع مقدس و هم‌رزم شهدای بنام سپاه طی چهل سال گذشته،‌ واجد ویژگی‌ها و خصوصیات بعضاً کم‌نظیر و در مواردی بی‌نظیر است. خصوصیات و ویژگی‌هایی از قبیل:
1ـ سردار سلامی یک پاسدار با تفکر راهبردی و اندیشمندی همه‌جانبه‌نگر است. از ذهنی ساختارمند و حافظه‌ای قوی برخوردار بوده و در صدر نظریه‌پردازان امور راهبردی قرار دارد.
2ـ سردار سلامی محبوب قلوب پاسداران،‌ بسیجیان،‌ خانواده شهدا و نیروهای حزب‌اللهی و توده‌های محروم و مستضعف جامعه است. او در میان پاسداران، ‌به عنوان سرداری برخوردار از فضیلت‌ها، حسن خلق و با تقوی شناخته می‌شود.
3ـ حافظ کل قرآن است و با معارف دینی و اسلامی آشنایی کامل دارد. او دارای بصیرت نافذ بر مبنای آموزه‌های قرآنی و معارف اهل بیت(ع) است.
4ـ سردار سلامی زبان گویای سپاه و پاسداران در سال‌های اخیر بوده و با ادبیاتی بی‌نظیر و ماندگار، در حوزه‌های مختلف و به اقتضای شرایط سخن گفته است.
5ـ فرمانده جدید کل سپاه، مصداق برجسته «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» است. او در برابر مستکبران و زورگویان و طاغوت‌های زمان،‌ موضعی قاطع و شدید دارد؛ ‌اما در میان مردم،‌ پاسداران و بسیجیان،‌ فردی مهربان، ‌فروتن و خاکی است.
6ـ سردار سلامی در دشمن‌شناسی و شناخت دقیق جبهه استکبار با محوریت آمریکا،‌ کم‌نظیر است و به خوبی و درستی نسبت به نقاط قوت و ضعف آمریکایی‌ها به عنوان دشمن اصلی انقلاب اسلامی شناخت دارد.
7ـ تسلط راهبردی در مواجهه با دشمن در حوزه‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم، از دیگر ویژگی‌های سردار سلامی است. تحلیل‌های راهبردی وی در سال‌های اخیر از تحولات در سطوح ملی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی،‌ بیانگر عمق دانش و معنویت او است. سردار سلامی با یک جهان‌بینی توحیدی و مبتنی بر معارف اسلامی، ‌پدیده‌ها، وقایع و تحولات را تحلیل و تبیین می‌کنند.
8ـ خستگی‌ناپذیری، پشتکار و داشتن روحیه سلحشوری و جهادی توأم با مدیریت علمی از ویژگی‌های ممتاز فرمانده جدید سپاه است. حضور او در صحنه‌های گوناگون و از جمله حضور شبانه‌روزی در خدمت به سیل‌زدگان، ‌گوشه‌هایی از اوصاف را نمایان کرد.
9ـ سردار سلامی مصداق عینی آرمان‌گرای واقع‌بین است.
10ـ و در یک کلام سردار سلامی، ‌اسوه پاسداران و نماد شاکله معنوی سپاه، با سه ویژگی قلبی مشتاق، ‌زبانی صادق و نگاهی حق‌بین است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات