خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۰۳

امید به آینده رمز ایستادگی و پیشرفت

امید نقش مهمی در پویایی زندگی دارد. ضرب المثل انسان به امید زنده است گویای این نکته است. روح اصلی بیانیه گام دوم نیز امید به آینده است.
پایگاه بصیرت / موسی سلیمانی

مقام معظم رهبری امید را محور فعالیت جوانان در چله دوم انقلاب قرار دادند."پیش از همه چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. آنچه می‌گویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّت های عینی است. این‌ جانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بی‌جا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر می‌دارم. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید، این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. نشانه‌های امیدبخش ــ که به برخی از آنها اشاره شد ــ در برابر چشم شما است. "
دعای ندبه از ذخایر مهم شیعه است. در این دعا تاریخ شیعه از ابتدای آفرینش انسان تا ابد آمده است. جریان حقی که با آفرینش حضرت آدم علیه السلام شروع و با ظهور حضرت مهدی استمرار و در قیامت با تجلی حقانیت شیعه با ساقی بودن حضرت علی علیه السلام در حوض کوثر ابدی می شود.
دعای ندبه بازگوی تاریخ پر فراز و نشیب شیعه و عبور آن از تونل زمان است. تاریخی که گاهی شادی را به لب می نشاند و گاهی به حدی تلخ است که برای ندبه و گریه بر آن باید کنار هم جمع شد و ندبه سرایی کرد.
در این دعا آینده امید بخشی به شیعه داده شده"اذ کانت الارض لله يورثها من يشاء من عباده و العاقبة للمتقين"
امید است دغدغه مندان با کوشش بیشتر هم چنان که مقام معظم رهبری فرمودند:"انقلاب را به آرمان بزرگش یعنی ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ نزدیک" کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات