صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۵۳

گزارش روز/ کمی دیر، اما مهم و مبارک

محمدرضا خاتمی در سال 1397 دروغ تقلب در انتخابات 1388 را که حتی امثال تاج‌زاده، تاجیک و... به صراحت رد کردند و حجاریان درباره آن اذعان کرده است: «بنده چند بار گفته‌ام که بحث ما این نیست که تخلف یا تقلب شده است[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی

یادداشت: محمدرضا خاتمی در سال 1397 دروغ تقلب در انتخابات 1388 را که حتی امثال تاج‌زاده، تاجیک و... به صراحت رد کردند و حجاریان درباره آن اذعان کرده است: «بنده چند بار گفته‌ام که بحث ما این نیست که تخلف یا تقلب شده است. به نظر من واقعه‌ای اتفاق افتاده است که اسم آن تدلیس سیستماتیک است. در توضیح تدلیس باید بگویم که مثلاً اگر شما در دولت به مردم یارانه و پول یامفت بدهید و رأی بخرید، تدلیس، سیستماتیک است.» تکرار می‌کند؛ او در یک مصاحبه اینترنتی می‌گوید: «در ستاد انتخاباتی وزارت کشور تقلب صورت گرفته است. هشت میلیون رأی به صندوق‌ها اضافه شده است، تعرفه هم نمی‌خواست داشته باشد، آرا در می‌آید و گفته می‌شود در کشور ۳۹ میلیون نفر رأی دادند، درحالی که آرای صندوق‌ها ۳۲ میلیون بوده، نیاز به تعرفه هم نبوده است. ما هنوز هم به روند انتخابات ۸۸ اعتراض جدی داریم و معتقد هستم انتخابات بسیار ناسالمی بود. در آن انتخابات حتماً تقلب صورت گرفته است.»
بیان این جملات از سوی محمدرضا خاتمی موجب شد تا دادستانی با ورود به موضوع، برادر رئیس دولت اصلاحات را فرا بخواند و از مفتوح شدن پرونده اتهام به نظام اسلامی برای او خبر بدهد! پرونده‌ای که حالا در ماه‌های ابتدایی سال 98 اولین جلسات دادگاه آن در حال برگزاری است و خاتمی باید ادعای تقلب را که نزدیک به یک دهه است هیچ مدرک محکمه‌پسند و شاهد و بینه‌ای برای آن وجود ندارد، اثبات کند! اقدامی که اگرچه کمی دیر انجام شد، اما یکی از اقدامات مبارک و مهم از سوی قوه قضائیه به شمار می‌آید که می‌تواند مانع بزرگی بر سر راه دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی از سوی سیاسیون باشد و برای بسیاری از اظهارات فتنه‌انگیز و دروغی که با اهداف خاص سیاسی مطرح می‌شوند، هزینه تعریف کرده و به سلامت فضای سیاسی و کاهش چنین التهاب‌آفرینی‌ها کمک شایان کند! موضوعی که امید است تنها به این پرونده منحصر نمانده و به یک روند بازدارنده در کشور تبدیل شود!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات