صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۵۴

از توطئه آمریکا تا تهدید اروپا

1ـ حق با دلواپسان بود

مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصطلاحی به نام «دلواپسان» در میدان سیاست خلق شده و ما به هر میزان که جلو می‌رفتیم، استدلال دلواپسان غلبه پیدا می‌کرد، البته شواهد و قراین بیرونی هم این مسئله را تأیید می‌کند. پاره کردن برجام از طرف رئیس‌جمهور آمریکا، تشدید تحریم‌ها و سپس رفتار اروپایی‌ها که به هر دری زدند تا راهی را باز کنند و در نهایت کوه موش زایید و از دل آن «اینستکس» بیرون آمد، به سازوکار مالی تبدیل شد و مورد احاله قرار گرفت. درباره FATF خود بنده تا مدت‌ها مُردد بودم تا آنکه اروپایی‌ها موضع‌گیری کردند و گفتند: «باید تصویب کنید» یعنی تهدید کردند و این دخالت در امور داخلی ما بود. وی افزود: کسی جواب مُتقن نمی‌دهد و تضمینی نمی‌کند که اگر ما به عضویت شبکه سازمانی FATF درآییم، از اطلاعات‌مان سوءاستفاده نشود. فقط می‌گویند بهانه به دست دیگران ندهیم؛ یعنی اطلاعات ارائه دهیم و آنها کار خودشان را انجام دهند، یعنی تحریم‌ها را تشدید کنند و جلوتر بیایند و ما (ایران) هم ذره ذره تسلیم شویم و عقب‌نشینی کنیم.

2ـ ایران هیمنه آمریکا را فرو می‌پاشد

روزنامه «رأی‌الیوم» نوشت: «هدف اصلی تحریم‌های آمریکا، معامله آمریکایی جدیدی با ایران است که موجب امضای توافق هسته‌ای تازه‌ای شود؛ به نحوی که در‌بردارنده تفاهم‌های آمریکایی‌ـ ایرانی درباره مسائل منطقه و حتی شامل شروطی باشد که وزیر خارجه آمریکا برای امضای یک توافق هسته‌ای جدید تعیین کرد؛ اما ایران اجرایی شدن شروط پمپئو را محال می‌داند؛ از این رو با انجام دیدار‌هایی با چین، اروپا، روسیه و هند، به دنبال ایجاد یک جبهه بین‌المللی مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. اما تلاش‌های ایران تا چه اندازه موفق می‌شود؟ تلاش‌های واشنگتن چطور؟ در روز‌های آینده پاسخ این پرسش‌ها مشخص می‌شود؛ اما ایران هرگز از نفوذ و منافع خود در منطقه ‌چشم‌پوشی نکرده و محور مقاومت را رها نمی‌کند. پیش‌بینی می‌کنیم در نهایت، تلاش‌های ایران برای ایجاد یک جبهه جهانی مخالف تحریم‌های آمریکا علیه تهران موفق شده و بتواند آغازی برای شکسته شدن هیمنه ایالات متحده بر دولت‌های جهان باشد.»

3ـ توجیه توهین و قتل در روزنامه اعتماد!

عباس عبدی، نظریه‌پرداز اصلاح‌طلبان که چندی پیش در یادداشتی کینه‌توزانه و توهین‌آمیز مدعی شده بود «قاتل واقعی طلبه همدانی، بخشی از جریان اصولگراست» و «اوباش در قالب تجمعات دینی بازتولید شدند» این بار و در واکنش به بازخوردهای یادداشت خود، مطلب دیگری در روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» منتشر کرده و ضمن تأیید مطلب تهمت‌آلود خود، نوشته است: «یادداشت ريشه اوباش‌گري در «اعتماد»، موجب عصبانيت برخي افراد شد كه بايد اضافه كرد يكي از علل اين رفتارها در جامعه همين عصباني شدن است. هنگامي كه نويسندگان عصباني مي‌شوند و افراد پا به سن گذاشته به سرعت از كوره در مي‌روند، از يك جوان مثل اين شرور قاتل چقدر بايد انتظار داشته باشيم كه خويشتن‌داري كند؟»

4ـ هر اقدامی جای خود را دارد

سردار اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله با اشاره به توطئه‌ها و عهدشکنی‌های آمریکا، گفت: زمانی دائم می‌گفتند «مذاکره مذاکره مذاکره»؛ خب مذاکره انجام شد و نتیجه هم نداد. اکنون هم افراد می‌توانند نظر دهند؛ اما بدانند ملت عزیز ایران هیچ وقت نخواهد گذاشت دیگر با آمریکایی‌های بدعهد و عهدشکن مذاکره‌ای انجام شود. وی یادآور شد: کسانی هم که امروز می‌گویند «مقابله مقابله مقابله» واقعاً الفبا را نمی‌دانند؛ چون این کار همین جوری نمی‌شود، باید محاسبات منافع ملی و شناخت عمیق از طرف مقابل صورت گیرد. به عبارت دیگر، هر اقدامی جای خود دارد، مقابله حساب و کتاب دارد و اگر لازم باشد به موقعش انجام می‌شود.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات