خراسان رضوی >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۵۷
رئیس مجلس شورای اسلامی:

امروز اگر مقابل آمریکا ناایستیم، چند قدم جلوتر می آید/ ایستادگی راه مقابله با زیادی خواهی های آمریکا است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران هرگز شروط 12 گانه ترامپ را نمی‌پذیرد زیرا این ۱۲ مورد حقوق ملت ایران را به ذلت می کشاند.
پایگاه بصیرت / محمدرضا قاسمیان
به گزارش خبرنگار بصیرت از خراسان رضوی؛ علی لاریجانی ظهر امروز در جمع معلمان تربت حیدریه با تاکید بر اینکه ادبیاتمان باید طوری باشد که وحدت داشته باشیم، افزود: من دیروز در سخنان مقام معظم رهبری این نکته را دیدم و این خیلی به موقع است که وقتی شما با یک حریف قدرت مندی طرف هستید که از همه ابزارها برای فشار بر ملت ایران استفاده می کند باید درون خودمان را منسجم کرده و با هم باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه همدیگر را آزار ندهیم و باهم کار کنیم زیرا همه در یک کشتی هستیم، گفت: ممکن است برخی تصور کنند که چرا به این وضع رسیده ایم؟ و آیا راه دیگری بود؟ و مگر اینها خود غربی ها نگفتند ما در مسئله هسته ای می خواهیم توافق کنیم؟
 
رئیس مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی پذیرفت و دو سال مذاکره کردیم به توافق رسیدیم و این توافق را همه قبول کردند، اما یک موجود عجیب و غریبی پیدا شده در آمریکا که زیر این قرارداد زده و شروع کرده بر خلاف قوانین بین المللی فشار آوردن.
 
لاریجانی قبول شروط ۱۲ گانه ترامپ را ذلت آفرین دانست و افزود: ترامپ ۱۲ مورد نوشت و گفت اگر این ها را بپذیرید؟ من حرفی ندارم، اما قبول این شروط شرف مردم ایران را زیر پا می گذارد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: از ما نخواهید که این را انجام دهیم زیرا این ۱۲ مورد حقوق ملت ایران را به ذلت می کشاند و ایران هرگز شروط ۱۲ گانه ترامپ را نمی‌پذیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: پس باید همه بایستیم و صبور باشیم و اگر صبر و استقامت داشته باشیم؛ این موجود نالایق مجبور به تمکین می شود اما اگر صبور نباشیم جلوتر می آید.
 
لاریجانی که خود روزگاری مناصب امنیتی چون دبیری شورای امنیت ملی در کارنامه سیاسی خود دارد افزود: من انسان کم سابقه ای در حوزه امنیت کشور نیستم و بین خودم و خدا، آنچه که حق می دانم را به شما می گویم.
 
وی افزود: اگر در مقابل امریکا امروز نایستیم چند قدم جلوتر خواهد آمد و بدتر از کاری که با عربستان سعودی کرد با ما می کند و ببینید با عربستان چه می کند؟ پولش را می گیرد تحقیرش هم می کند.
لاریجانی در ادامه سخنان خود در جمع فرهنگیان تربت حیدریه از ملت ایران بعنوان ملتی با تمدن و ریشه دار نام برد و افزود: پس باید من و مدیران ملت از حقوق ملت و کشور دفاع کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سلام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
0
سلام ایران باید جلوی ناوشکن اعزامی امریکا به خاور میانه را در تنگه هرمز بگیرد و بازدارندگی بگونه ای باشد که ناو آمریکا جرات ورود به خلیج فارس پیدا نکند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات