صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۸۸۷

اخبار کوتاه دوشنبه 23 اردیبهشت

«یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که در سال‌های گذشته در کابینه «بنیامین نتانیاهو» حضور داشته، درباره پیامدهای امنیتی تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران هشدار داد. بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، وی گفت: «اوضاع دارد داغ می‌شود. شلیک موشک‌های ایران به اسرائیل و حمله نیابتی ایران به رژیم صهیونیستی از طریق حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین بحرانی کاملاً جدی است.»
اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» در یادداشتی با هشدار درباره احتمال فروپاشی کامل برجام از اتحادیه اروپا و سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس خواسته است با راه‌اندازی سازوکار ویژه موسوم به «اینستکس» مانع از شکست این توافق هسته‌ای شوند. این اندیشکده با اشاره به تصمیم برجامی اخیر ایران یادداشتی تحت این عنوان منتشر کرده است: «۶۰ روز برای نجات برجام فرصت وجود دارد.»
مؤسسه «ریفینیتیو اکون» گزارش داد، طی ماه‌های گذشته هیچ کشتی حامل گاز LNG آمریکا به دلیل تشدید تنش تجاری بین این کشور و آمریکا در بنادر چین پهلو نگرفته و تخلیه نشده است. گفتنی است، در چهار ماه نخست سال 2018 تعداد 14 فروند کشتی حامل گاز آمریکا در چین تخلیه شده بود؛ اما در حال حاضر شاهد سقوط هفت برابری خرید گاز چین از آمریکا هستیم.
«مصطفی کواکبیان» گفت: به مثلث نابخرد ترامپ، پمپئو و بولتون می‌گویم شما با ایجاد رعب و وحشت نمی‌توانید مردم ایران را که طی 40 سال آبدیده شد‌‌ه‌اند، وادار به تسلیم کنید. وی با بیان اینکه ملت صلح‌دوست ایران هرگز به دنبال جنگ نیست، اظهار داشت: ملت ایران به هرگونه تجاوز بیگانگان پاسخ پشیمان‌کننده‌ای خواهد داد.
«عباس معمارنژاد» معاون وزیر اقتصاد درباره وضعیت فروش اموال مازاد بانک‌ها اظهار داشت: وزارت اقتصاد اقداماتی را ظرف یک سال گذشته صورت داده که سبب شد 12 هزار میلیارد تومان از اموال بانک‌های دولتی و خصوصی، مانند صادرات، تجارت و ملت فروخته شود که مربوط به بخش املاک و بخش سهام و شرکت‌ها است.
«محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به تصمیم شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پیرامون انتخابات مجلس یازدهم، گفت: با توجه به تجربه، تصمیم این شورا تا این لحظه عدم ائتلاف با سایر افراد و گروه‌های سیاسی است؛ لذا لیست ارائه می‌کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات