صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۲۲

حرف روز/ نهراسيدن در جنگ اراده‌ها

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار ديشب خود با مسئولان نظام اسلامي به تشريح مواجهه همه‌جانبه جمهوري اسلامي و استکبار جهاني پرداختند و تأکيد کردند در وراي همه تهديدات و بلوف‌ها و ادعاهاي دشمنان ملت ايران، «رويارويي کنوني، برخورد اراده‌ها است و چون ما اراده‌اي قوي‌تر داريم و به خدا توکل مي‌کنيم[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار ديشب خود با مسئولان نظام اسلامي به تشريح مواجهه همه‌جانبه جمهوري اسلامي و استکبار جهاني پرداختند و تأکيد کردند در وراي همه تهديدات و بلوف‌ها و ادعاهاي دشمنان ملت ايران، «رويارويي کنوني، برخورد اراده‌ها است و چون ما اراده‌اي قوي‌تر داريم و به خدا توکل مي‌کنيم، ان‌شاءالله آينده‌ خوبي در انتظار ملت است.»
آنچه از گذشته بشريت در دفتر تاريخ گرد آمده است، مي‌توان شرح ماجراي مصاف اراده‌ها دانست! اراده‌هايي دروني که تلاش کرده‌اند محيط اجتماعي را مطابق با فهم و خواست خود تغيير دهند و جهان را آنگونه که خواسته‌اند بنا نهند و دگرگون کنند! در آموزه‌هاي اسلامي نيز نقش همت و اراده آدمي به منزله نيروهاي فعال و اثرگذار و تاريخ‌ساز، مورد توجه قرار گرفته است!
صحنه مواجهه چهل ساله جمهوري اسلامي و نظام استکبار جهاني را مي‌توان تجلي عيني مصاف اراده‌ها دانست که در عرصه‌هاي نظامي، امنيتي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي خودنمايي کرده است. در اين مصاف از يک سو رئیس‌‌جمهور ديوانه‌اي قرار دارد که به هيچ پيمان و تعهد بين‌المللي پايبند نيست و تلاش دارد با زياده‌خواهي روزافزون، مناسبات قدرت را به نفع خود رقم زند و جمهوري اسلامي را مقهور خود کند و با حربه تهدید و ارعاب اراده ملت ایران را سست کنند و از ديگر سو ملتي مستقل قرار دارد که چهار دهه در برابر زياده‌خواهي‌های جبهه گسترده استکبار جهاني ايستاده و بر حقوق حقه خود پافشاري مي‌کند!
در مباني ديني ما اين اصل اساسي مورد توجه و تأکيد قرار گرفته است که هر کس از خداوند متعال بترسد و در برابر او خشوع و فروتني داشته باشد، از آنچنان ايماني برخوردار خواهد شد که در برابر غير او ترس بر دل راه نخواهد داد که این وضعیت در پرتو خودسازی انقلابی ممکن خواهد بود!
در اين ميان بايد مراقب ترسوهايي بود که ترس خود را به ديگران نيز القا مي‌کنند و گويا مأموريت دارند ته دل ملت را خالي کنند. در برابر ايشان بايد هوشيار بود و آنها را مهار کرد و اجازه نداد با در اختيار گرفتن تريبون‌هاي گوناگون از جمله فضاي مجازي، بيماري ذاتي خود را به ديگران سرايت دهند!
رمضان فرصتي براي خودسازي انقلابي و تقويت اراده‌ها و تمرين تسليم و خضوع در برابر قادر متعالي است که دل بستن به او هرگونه رعب و ترس را از قلب مؤمن بيرون خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات