صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۹۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 29 اردیبهشت

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با غیر قابل درک خواندن خروج یکجانبه آمریکایی‌ها از برجام گفت: ما اروپاییان اعتقاد داریم استراتژی فشار حداکثری بر ایران به ما کمکی نمی‌کند. ما بر رویکرد مذاکره به‌جای لفاظی‌های تحریک‌آمیز تأکید داریم. از سوی دیگر «وانگ یی» وزیر خارجه چین نیز در تماس تلفنی با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود، ضمن اعتراض به اقدامات اخیر واشنگتن علیه ایران، از آمریکا خواسته است در این زمینه اقدامات را از حد نگذراند.
«علی‌محمد شاعری» عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: با توجه به میزان بارندگی‌ها در کشور پیش‌بینی می‌شود میزان خرید گندم در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته باشد. وی درباره احتمال صادرات گندم طی سال جاری، گفت: در صورتی که بیش از نیاز کشور گندم از کشاورزان خریداری شود، امکان صادرات آن وجود دارد که می‌تواند گام بسیار مهمی در تداوم خودکفایی این محصول استراتژیک باشد.
کارکنان نظامی ارتش ونزوئلا در رژه وفاداری به «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور شرکت کردند. نظامیان وفادار ونزوئلایی حاضر در این رژه فریاد زدند: «فقط کسانی که اهل ‌مبارزه‌اند، حق دارند (در میدان نبرد) حاضر باشند. شما، هرگز به کشور من حمله نخواهید کرد. آمریکای کوچک گوش کن. ما آماده‌ایم. با سلاح در دستان‌مان... منتظر شما هستیم.»
روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» در یادداشتی با عنوان «درگیری‌های پیشین بین ایران و متحدان آمریکا در منطقه چگونه تمام شده است»، موفقیت راهبرد ایران و متحدانش در جریان تحولات سال‌های اخیر منطقه و شکست متحدان عرب آمریکایی را موجب انصراف واشنگتن از ورود به جنگی تازه در خلیج‌فارس دانست.
«مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران در مجلس درباره انتخاب رئیس آینده مجلس که هفته آینده خواهد بود، گفت: همیشه اعتقاد قلبی داشتم باید آقای عارف برای انتخابات ریاست مجلس بیایند و اگر نیامدند، خودم کاندیدا هستم.
«دریا اورس» سفیر ترکیه در ایران در دیدار با استاندار تهران گفت: در صورتی که برخی موانع که از سوی ایران اعمال می‌شود برطرف شود، بازرگانان و سرمایه‌گذاران ترکیه با دست باز و دوان دوان به سمت ایران خواهند آمد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات