صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۴۳۱۳

از تمسخر ترامپ تا بی‌تدبیری دولت

1ـ تمسخر اقدام ترامپ از سوی معمار تحریم‌ها!
ریچارد نفیو، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که او را یکی از معماران تحریم‌های ضد ایرانی می‌شناسند، در چند توئیت اقدام واشنگتن برای قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی را کم‌اهمیت جلوه داده و آن را از سر ناتوانی واشنگتن توصیف کرده و نوشته است: «بسیار خوب! طرفداران این اقدام می‌توانند آن را جشن بگیرند، ولی این تأثیر معناداری بر اضافه شدن فشارها [علیه ایران] نخواهد داشت و در مقابل مخاطرات را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. مسئله اصلی در اینجا انگیزه‌‌ای نه چندان پنهان است: مسموم کردن رابطه به نحوی که مذاکره با جمهوری اسلامی ایران در آینده غیرممکن باشد.» نفیو سپس با لحنی طنزآلود و کنایه‌آمیز در پاسخ به توئیت روزنامه «وال‌استریت‌‌ژورنال» درباره اقدام دولت ترامپ علیه سپاه نوشته است: «اوه، خدا را بابت این شکر! حالا دیگر سپاه نمی‌تواند به سوریه سفر کند... بسیار خوب، حالا می‌توانیم سراغ کسانی برویم که از سپاه حمایت می‌کنند و با آن همکاری تجاری دارند.»


2ـ آمریکایی‌ها در غرب آسیا آرامش نخواهند داشت
روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» با اشاره به تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا نوشت: درست است که دونالد ترامپ عموماً یک رئیس‌جمهور عاقل در جهان شناخته نمی‌شود، اما این اقدام به حتم یکی از احمقانه‌ترین اقدامات دولت او به شمار می‌رود. پیدا کردن نشانه‌ای از سودمند بودن این اقدام برای منافع آمریکا دشوار است و با این تصمیم نیروهای آمریکایی در غرب آسیا دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت؛ چرا که ایران بلافاصله نیروهای آمریکا در منطقه را تروریست اعلام کرده و متعاقب آن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، حسن نصرالله رهبر حزب‌الله و گروه‌های بی‌شمار شبه‌نظامی طرف‌دار ایران در عراق نیز احتمالاً در همبستگی با ایران چنین خواهند کرد که در این صورت ممکن است درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای نیابتی‌ای که ایران در سراسر خاورمیانه پخش کرده با نیروهای آمریکایی رخ بدهد.

 

3ـ نباید آمریکا را عصبانی کنیم!
حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که اکنون در آمریکا اقامت دارد، در مصاحبه با روزنامه «همشهری» گفت: «تعداد کشورهایی که با ایران مشکل اساسی دارند، کم نیستند. آمریکا، اروپای غربی، اروپای شرقی، استرالیا، کانادا، کشورهای عربی متعدد همه به نحوی در روابط با ایران مشکلات جدی دارند.» وی در ادامه گفت: «مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی ایران در سال ۹۸ باید مهار روند افزایشی خطرناک تنش با آمریکا باشد.» این اظهارات در حالی است که تجربه تاریخی ملت ایران نشان می‌دهد، عقب‌نشینی و استیصال در مقابل نظام سلطه‌ـ به سرکردگی آمریکاـ طرف مقابل را به گستاخی و فشار بیشتر تشویق و ترغیب می‌کند. در مقابل، ایستادگی و مقاومت و مواجهه از موضع قدرت و اقتدار، نظام سلطه را به عقب‌نشینی وادار می‌کند؛ اما متأسفانه یک جریان خاص در داخل، پیشرفت کشور را در گرو رابطه با آمریکا می‌بیند.

 

4ـ بیشترین خسارت سیل به گندم چهار استان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده به علت بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر تا ۱۷ فروردین ماه در مجموع ۶ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی در ۱۶ استان خسارت وارد شده است. سیدمحمد موسوی افزود: سیل اخیر به 46/3 درصد بخش زراعی، 12/2 درصد بخش باغبانی، ۱۹ درصد بخش دام، طیور و آبزیان و 22/5 درصد بخش آب و خاک، امور زیربنایی و تأسیسات و شبکه‌های انتقال آب خسارت وارد کرده است. گفتنی است، بیشترین خسارت به تولید گندم بوده و طبق سالنامه آماری منتشر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی چهار استان خوزستان، گلستان، لرستان و مازندران حدود ۳۰ درصد تولید گندم را در سال‌های گذشته داشته‌اند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات