صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۵۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 1 خرداد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با اشاره به جنگ تجاری این کشور با چین به شبکه خبری «فاکس‌نیوز» گفت: اقتصاد ما فوق‌العاده بوده است. چون آنها دنبال ما می‌آمدند، می‌خواستند از ما جلو بزنند. اگر هیلاری کلینتون، رئیس‌جمهور آمریکا می‌شد، چین تا پایان دولت او اقتصادی به مراتب بزرگ‌تر از ما ایجاد می‌کرد؛ اما اکنون آنها به چنین خواسته‌ای نزدیک هم نشده‌اند. وی در ادامه گفت: از مناقشه تجاری واشنگتن‌ـ پکن بسیار خوشحالم و اگرچه چین قصد دارد ابرقدرت اول جهان شود، اما قرار نیست چنین اتفاقی در دوران ما رخ دهد.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه هیچ گروهی در عراق خواستار جنگ میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا نیست، از اعزام هیئت‌هایی به تهران و واشنگتن برای «کاهش بحران» خبر داد و گفت: عراق در بین طوفان میان ایران و آمریکا قرار گرفته است. «عادل عبدالمهدی» در ادامه اظهار داشت: اقدام به برقراری کانال‌های ارتباطی در سطح بالا با ایران و آمریکا کرده و در مرحله فرستادن نامه‌هایی به دو طرف هستیم و می‌خواهیم فتیله بحران را پایین بکشیم؛ دیدگاه ما برای حل بحران در منطقه به دیدگاه اروپایی‌ها بسیار نزدیک است.

روزنامه «آرمان» در مطلبی با عنوان «انتصاب مناف هاشمی به اعتماد عمومی ضربه می‌زند» نوشت: اخیراً انتشار خبر یک انتصاب در شهرداری تهران سبب ایجاد نارضایتی‌هایی در سطح جامعه شده است. مناف هاشمی، استاندار برکنار شده گلستان که در حین وقوع سیل در سفر خارجی به سر می‌برد و به دستور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برکنار شده بود، با حکم پیروز حناچی به عنوان مشاور شهرداری تهران منصوب شد. اقدام شهرداری عجیب بود و به هیچ وجه صحیح نیست.

بر اساس درخواست رسمی یکی از وزیران اقتصادی از مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری، پیشنهاد شده است برای رد دیون به یکی از سازمان‌های مهم و مشهور دولتی، درصدی از ظرفیت نفت خام استخراجی کشور به سازمان یاد شده اختصاص یابد که در پاسخ به این نامه، گفته شده است با توجه به اینکه ظرفیت نفت خام، ملاک درآمد دولت محسوب می‌شود و درآمد حاصل از فروش نفت باید به خزانه واریز شود، بنابراین تصویب چنین پیشنهادی اشکالات متعددی دارد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به تنش‌های اخیر در منطقه غرب آسیا اشاره کرده و با اذعان به توانایی‌های فوق‌العاده ایران در جنگ نظامی و سایبری در سراسر منطقه در مقابل هر تحرک یا اقدام آمریکا نوشته است: درگیری نظامی با ایران «مادر تمام باتلاق‌ها» خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات