صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۵۱۰۴

اخبار کوتاه یک‌شنبه 5 خرداد

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (یکشنبه) با دستور کار انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه آغاز شد، از مجموع ۲۷۴ رأی، علی لاریجانی با ۱۵۵ رأی به عنوان رئیس مجلس ابقا شد. بر اساس این گزارش، از میان نامزدهای نایب‌رئیسی مجلس، مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به ترتیب با ۱۴۸ و ۱۴۳ رأی به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند. پیش از این علی مطهری به مدت سه سال نایب‌رئیس دوم مجلس بود.

سردار «مرتضی قربانی» مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: دشمن در صورت انجام کوچک‌ترین حماقتی در آب‌های خلیج‌فارس، می‌فهمد که ما او را چه کار خواهیم کرد. آمریکایی‌ها از این فیلم‌ها برای ما بازی نکنند که مثلاً دو ناو جنگی وارد منطقه کردند. این دو ناو را در صورت کوچک‌ترین حماقتی با همه خدم و حشم و هواپیماهایش با دو موشک یا دو سلاح جدید و به کلی سری به قعر دریا می‌فرستیم.

«محمد عطریانفر» گفته است من حوادث سال ۸۸ را یک سوءتفاهم بزرگ بین رویکرد سیاسی حاکمیت و اصلاح‌طلبان می‌دانم. ما در آن زمان گرفتار یک گفتمان غبارگرفته بودیم و تلقی نظام سیاسی این بود که حرکات اصلاح‌طلبان رویکردی براندازانه دارد. این اظهارات در حالی است که با فراخوان سران فتنه پیاده نظام این جریان قصد شبیه‌سازی انقلاب‌های منطقه را در تهران داشتند!

«هادی مدقق» مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر گفت: مازاد برق تولیدی سازمان‌ها، شرکت‌ها و ساختمان‌های دارای مولدهای خود تأمین(ژنراتور) با هدف کمک به گذر از زمان اوج مصرف خریداری می‌شود. وی افزود: ظرفیتی بالغ بر ۲ هزارمگاوات مولدهای خود تأمین در بخش‌های مختلف کشور از هتل‌ها تا بیمارستان‌ها، مراکز نظامی و مذهبی وجود دارد.

براساس شنیده‌ها جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پس از حدود پنج ماه، سه‌شنبه این هفته بدون حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. بر اساس قانون در صورت حضور نداشتن رئیس‌جمهور، رئیس مجلس می‌تواند جلسه را برگزار کند که قرار است این هفته جلسه شورا به ریاست علی لاریجانی در محل مجلس برگزار شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات